انتشار قانون هدفمندی رایانه ها در ایران از سوی صندوق بین المللی پول

  • دوشنبه 6 تير 1390 - 11:53
  • 0 دیدگاه
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در نشست رایزنان اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه‌های خارجی مقیم تهران از انتشار قانون هدفمندی رایانه ها در ایران از سوی صندوق بین المللی پول در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بنا (bena) محمدرضا فرزین ، در این نشست ضمن تشریح اصلاحات اقتصادی در حوزه های پرداخت یارانه ها، اخذ مالیات، سیستم بانکی و .... به تبیین وضعیت اقتصادی ایران در سال 1389 پرداخت واظهار داشت: اقتصاد ایران در سال گذشته در کلیه حوزه ها در مقایسه با سال 1388 از رشد خوبی برخوردار بوده است.

او به اشاره به آماری از شاخص های اقتصادی ایران، کاهش نرخ تورم، افزایش شاخص های بورس، رشد صادرات غیرنفتی، افزایش تولید محصولات کشاورزی، فولاد و خودرو و رشد جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی را از جمله دستاوردهای مهم اقتصادی کشور در سال 1389 بر شمرد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به تولید 233 میلیارد کیلووات ساعت برق در سال گذشته ایران را در تولید برق دارای رتبه اول منطقه خواند و خاطر نشان کرد: در حال حاضر تولید سیمان با 15درصد رشد به 61 میلیون تن، فولاد با 3/13 درصد رشد به 7/12 میلیون تن و تولید خودرو با 12 درصد رشد به 6/1 میلیون دستگاه در سال رسیده است.

فرزین افزود : متوسط رشد تولید محصولات کشاورزی نیز 4/10 درصد رشد داشته است و در این میان تولید گندم به عنوان کالای استراتژیک با 11 درصد رشد به 15 میلیون تن در سال رسیده است. لذا بررسی مجموع شاخص های اقتصادی کشور حاکی از رشد اقتصاد کشور در سال 1389 بوده است.

او اصلاحات مالیاتی را شامل اصلاح روشها و روندهای شناسایی مودیان مالیاتی و همچنین اصلاح قوانین مالیاتی دانست و هدف از اصلاحات مالیاتی را از یک طرف تقویت اقتصاد ملی و از سوی دیگر تحقق عدالت مالیاتی برشمرد.
این مقام مسئول حمایت از بنگاه های اقتصادی را که در جریان طرح هدفمند سازی یارانه ها دچار زیان شده اند را مورد تأکید قرار داد و افزود : در این راستا دولت مساعدتهای لازم به این بنگاه ها را با هدف به روز نمودن فن آوری های کارخانه های مذکور بمنظور مصرف بهینه انرژی اعطاء‌می کند.

فرزین در پاسخ به میشائیل فریدل ، رایزن اقتصادی اتریش ، در خصوص در طرح هدفمند نمودن یارانه ها و مشکلاتی که بنگاه های اقتصادی و بویژه کارخانه ها با حذف یارانه انرژی مواجه شده اند تاکید کرد: جهت مقابله با آثار منفی طرح هدفمند نمودن یارانه ها بر تولید، از یک طرف نسبت به جایگزینی تکنولوژیهایی انرژی بر با فن آوریهای کم مصرف تر اقدام کرده و این موضوع تا حصول کامل نتیجه با حمایت دولت انجام خواهد شد. از سوی دیگر 23 رشته صنعتی را شناسایی کرده ایم که نیازمند مساعدت و پشتیبانی بیشتری هستند که دردستور کار حمایت دولت است همچنین قانون بودجه سال 1390 به حمایت از صنایع توجه کاملی مبذول داشته است.

202


امتیاز به خبر :