فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری ازبکستان بررسی شد

  • دوشنبه 10 مرداد 1390 - 11:18
  • 0 دیدگاه
راهکارهای افزایش ارتباط میان کشور ایران و ازبکستان با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های صنعتی استان قم با حضور رایزن بازرگانی ازبکستان در اتاق بازرگانی و صنایع استان قم مورد بررسی قرار گرفت .
به گزارش بنا (bena) در این نشست که با حضور هیات رئیسه و نمایندگان اتاق بازرگانی استان قم برگزارشد رایزن بازرگانی ایران در ازبکستان اظهارداشت: ازبکستان کشور جوانی است و تراز بازرگانان کشور ما در این کشور باید یک تراز درآمدی باشد و نباید صرفا با بینش صادرات محور به این کشور توجه کرد.
سید مجتبی فرهادی قمی با اشاره به دیگر پتانسیل های اقتصادی این کشور افزود: کشور ازبکستان بزرگترین کشور آسیای میانه ودومین تولید کننده گازمنطقه بعد از ترکمنستان است همچنین دارای منابع طبیعی از جمله نفت ،گاز ،طلا،اورانیوم ،مس ومحصولات
کشاورزی گوناگونی می‌باشد که به عنوان نمونه این کشور بزرگترین تولید کننده پنبه است .
وی تاکید کرد: کشور ازبکستان به دلیل جمعیت جوان به دنبال جذب سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد اشتغال است و از این نظر در این کشور فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری سوده دارد و تجار و بازرگانان ایران به ویژه استان قم نباید از آن غافل شوند.
فرهادی قمی خاطر شنان کرد: ما باید به سمت سرمایه‌گذاری زود بازده وحوزه‌های مورد نیاز آن کشورحرکت کنیم.
رایزن بازرگانی ایران در ازبکستان، پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری، برپایی نمایشگاه اختصاصی در ایجاد روابط و توسعه تعاملات اقتصادی دو کشور و استان قم با ازبکستان را ز جمله برنامه‌های ضروری عنوان کرد.
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو