رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: فعالیت بورس نفت بزودی آغاز می‌شود

  • چهارشنبه 10 فروردين 1390 - 11:51
  • 0 دیدگاه

روزنامه ایران: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مرحله سوم و نهایی طرح تأسیس بورس نفت بزودی در منطقه آزاد کیش اجرا می شود.
 

علی صالح آبادی افزود: در بورس نفت ابتدا امکان معاملات نفت‌ خام فراهم شده است و در مرحله بعد نفت کوره هم مبادله خواهد شد.وی از آماده بودن زیرساخت‌های لازم برای تأسیس بورس نفت خبر داد و اعلام کرد: از نظر بورس همه شرایط برای آغاز معاملات نقدی و کاغذی بورس نفت مهیاست.
صالح آبادی ادامه داد: براساس طرح اولیه قرار بود بورس نفت در سه مرحله فعالیت خود را آغاز کند که مرحله اول، ایجاد امکان معاملات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی در بورس کالا، مرحله دوم تأسیس رینگ صادراتی کیش بود و مرحله سوم و نهایی نیز تأسیس بورس نفت در منطقه آزاد کیش است که بزودی محقق می‌شود.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: شرکت‌های بین‌المللی نفت می‌توانند در این بازار حضور یابند و نفت خود را از آن خریداری و اوراق نفتی را مبادله کنند. وی یادآور شد: قراردادی که برای این بورس در نظر گرفته‌ایم قرارداد سلف موازی استاندارد است که کاملاً جدید و بسیار جذاب برای سرمایه‌گذاران است.
صالح آبادی خاطرنشان کرد: افراد خارجی می توانند بدون اخذ ویزا به منطقه آزاد کیش سفر کنند و نقل و انتقالات منابع مالی خود را بدون هیچ مشکلی در بورس نفت انجام دهند.

امتیاز به خبر :