محدوده فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین مشخص شد

معاون برنامه‌ریزی استانداری اردبیل از تعیین محدوده فاز اول منطقه ویژه اقتصادی به وسعت 100 هکتار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از فارس، سید حامد عاملی در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، آماده کردن پنج هزار و 400 هکتار زمین منطقه ویژه اقتصادی نمین برای تجارت را مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار داشت:‌ در ابتدا باید 100 هکتار هوشمندانه به عنوان فاز اول انتخاب و حصار‌کشی شده و گمرک در ورودی آن مستقر شود.
وی تعیین محدوده و محصور کردن فاز اول و مشخص کردن زیرساخت‌های آن و ارائه اطلاعات اولیه مورد نیاز شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران را جزو وظایف معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل بیان کرد.
عاملی از مسئولان و مدیران شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی نیز خواست تا میزان سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز خود برای اجرای 100 هکتار از فاز اول و حمایت‌ها و خدمات مورد انتظار خود از محل کمک‌های استانی را به صورت مکتوب تا اواخر آبان ماه امسال ارائه کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل نیز با بیان اینکه مهم‌ترین بحث در اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی نمین جاده دسترسی به این منطقه است، بیان داشت: باید زمینی برای اجرای فاز اول انتخاب شود که به راه دسترسی نزدیک باشد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز بهترین محل برای انتخاب 100 هکتار اول را پشت فرودگاه، خارج از فنس فرودگاه عنوان کرد و گفت:‌ فاصله 500 متری بین فرودگاه و شرکت شهرک صنعتی نیز می‌تواند به عنوان جاده دسترسی به منطقه ویژه مورد استفاده قرار گیرد.
محمد ملاطفی خاطر نشان کرد:‌ وجود گمرک، فرودگاه و جاده ترانزیتی اردبیل و تنوع محورهای توسعه اقتصادی استان اردبیل سبب شده تا منطقه ویژه اقتصادی نمین در ارزیابی‌ها و شاخص‌های در نظر گرفته شده جز مناطق ممتاز باشد.

امتیاز به خبر :