دومین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم گشایش یافت

دومین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم، در محل نمایشگاه های بین المللی جزیره قشم گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در آیین گشایش این نمایشگاه که دومین دوره آن با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی برپا شده است، اسفندیار حیدری پور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پرداختن به مسایل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را در کنار فعالیت های عمرانی، اقتصادی و سرمایه گذاری، از مهم ترین اهداف سازمان عنوان کرد و تلاش در حوزه فرهنگ و مذهب را به دشواری حوزه اجرا دانست.
در این آیین آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه  بندرعباس با توصیف قرآن به مثابه  کتاب تدبر، گفت: کتاب آسمانی ما تنها به خواندن سفارش نکرده است، بلکه خواندن را برای تدبر، تدبر را برای فهم و فهم را برای عمل ضروری می شمارد.
نماینده استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری از قرآن به عنوان کتاب زندگی سخن گفت و سروری و آقایی دوباره مسلمانان را تنها با حضور همیشگی قرآن در متن زندگی مردم و عدم جدایی از کلام خداوند امکان پذیر دانست.
امام جمعه شهرستان قشم، حجت الاسلام و المسلمین جوکار نیز در سخنانی هدف از برپایی این نمایشگاه و جشنواره را وارد کردن سبک زندگی اسلامی به جامعه ذکر کرد و آن را به سبب تنوع کتاب های عرضه شده، نمادی از وحدت شیعه و سنی به شمار آورد.
در ابتدای آیین گشایش نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم، حجت الاسلام علی ملانوری، مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به تشریح فعالیت های دومین دوره این رویداد فرهنگی مذهبی پرداخت و از برگزاری مسابقات قرآنی، رقابت گروه های تواشیح، مولودی و ابتهال استان هرمزگان و معرفی خادمان قرآنی قشم در قالب بخش جشنواره، و عرضه کتاب های تخصصی علوم قرآنی، نرم افزارهای قرآنی، پوشش اسلامی، آثار هنری و صنایع دستی و کتاب های کودک و نوجوان و آموزش قرآن زیر نظر کارشناسان ارشد قرآنی در چارچوب بخش نمایشگاه سخن گفت.
درهای دومین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم که از شب گذشته در محل نمایشگاه های بین المللی جزیره قشم افتتاح شده و تا 25 مرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت، همه روزه از ساعت شش عصر تا یک بامداد به روی علاقه مندان باز خواهد بود.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو