پایان دومین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم

آیین اختتامیه ی دومین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، ائمه جمعه، جمعی از مسوولان و گروه کثیری از مردم جزیره قشم در محل نمایشگاه بین المللی قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم طی سخنانی در این آیین گفت: سعادت، کمال و روش زندگی بشر تنها در سایه تعالیم و عمل به قرآن کریم معنا می یابد.
اسفندیار حیدری پور افزود: تقویت وحدت شیعیان و اهل سنت که مورد تأکید قرآن است، از مهم ترین ویژگی های این نمایشگاه در منطقه آزاد قشم بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت هزینه کردن در راستای تقویت فرهنگ قرآنی، استقبال پرشور مردم قشم از این نمایشگاه را عامل مهمی در تشویق متولیان فرهنگی قشم برای برپایی هر چه باشکوه تر نمایشگاه قرآن کریم در سال های آینده دانست.
حیدری پور ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه و جشنواره قرآنی، از مردم جزیره قشم به عنوان دوستداران وحدت و عمل کنندگان به قرآن نام برد.
در ادامه این آیین امام جمعه شهرستان قشم، از چهارده معصوم (ع) به عنوان مفسران حقیقی قرآن یاد کرد و جدا کردن آنان از کتاب آسمانی را ناممکن دانست.
حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار اضافه کرد: فهم انسان از قرآن کریم کامل نیست و انسان برای تغییر مسیر زندگی خود، همزمان به قرآن و مفسران حقیقی آن نیاز دارد.
وی با برشمردن نمایشگاه بزرگ قرآنی قشم به عنوان عامل وحدت شیعیان و اهل سنت، عرضه ی کتب دانشمندان مسلمان را موید این واقعیت دانست و خواستار استمرار برنامه ها و نمایشگاه های قرآنی در جزیره قشم شد.
حجت الاسلام جوکار قرآن را نقطه اشتراک همه مسلمانان قلمداد و تصریح کرد: مردم جزیره قشم اعم از شیعه و سنی حول محور قرآن حرکت می کنند و به هیچ کس اجازه نمی دهند به اعتقادات شان خدشه ای وارد کند.
دیگر سخنران این آیین، امام جمعه اهل سنت قشم بود که در بیانات خود از قرآن کریم به عنوان محور وحدت مسلمانان و عامل مهم نجات انسان از بلایا سخن گفت.
شیخ عبدالرحیم خطیب گفت: خداوند سبحان قرآن کریم را همانند طنابی از آسمان به زمین فرستاد تا بندگان خدا با چنگ زدن به آن، نجات خود از قید و بندها و گمراهی ها را رقم بزنند.
وی با تأکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه های قرآنی، تغییر روش زندگی و هدایت به سوی نورانیت و عقلانیت را از برکات بزرگ این کتاب نجات بخش عنوان کرد.
دومین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم از 14 مرداد (27 رمضان) تا 25 مرداد ( مصادف با ششم شوال) به مدت 12 شب در سالن بزرگ نمایشگاه بین المللی شهر قشم و با حضور انبوه دوستداران قرآن برپا شد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو