توجه به آثار تاریخی به جذب گردشگر کمک می کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری و جذب حداکثری مسافران داخلی و خارجی رویکرد این سازمان در حوزه گردشگری است.
به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در مراسم افتتاح نمایشگاه و فروشگاه دایمی صنایع دستی منطقه آزاد ارس در خانه تاریخی ثقه الاسلام درتبریز اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال 94 مراکز خدماتی و رفاهی در مجاورت هر اثر و بنای تاریخی و باستانی توسعه می یابد.

وی افزود: شعار توسعه اقتصادی منطقه آزاد ارس نیز منوط به افزایش درآمدهای حاصل از جذب گردشگر و صادرات صنایع دستی این منطقه به دیگر کشورها محقق می شود.
عرب باغی با اشاره به اینکه باید بینش و نگرش مردم و مسؤلان در حوزه صنایع دستی تغییر کند، گفت : منابع حاصل از این تغییر رویکرد در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی ما را از اقتصاد تک محصولی و متکی به نفت نجات داده و زمینه صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر و همچنین صدورفرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را به دیگر نقاط جهان فراهم خواهد ساخت.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس اضافه کرد: صنایع دستی ظرفیت های کم نظیری برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار دارد و زمینه های لازم برای این بهره مندی از مزیت های این صنعت در ارس بسیار است.
عرب باغی برگزاری نمایشگاه و فروشگاه دایمی صنایع دستی منطقه آزاد ارس در تبریز را با هدف حمایت از هنرمندان این حوزه عنوان کرد و گفت : جذب سرمایه گذاران، ایجاد تسهیلات و دسترسی آسان علاقمندان به تولیدات صنایع دستی از اهداف برپایی این نمایشگاه است. 
وی اضافه کرد: ایجاد و تقویت ارتباط بین فعالان عرصه صنایع دستی و مراکز دانشگاهی، تشویق و ایجاد انگیزه برای کارآفرینان، درآمدزایی و اشتغالزایی برای فعالان حوزه صنایع دستی نیز از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
عرب باغی همچنین گفت : با وجود ظرفیت های خوب تاریخی در منطقه، تاکنون بستر مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم نشده و باید بیش از پیش در این زمینه فعالیت کرد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از صنایع دستی در کشور کمرنگ شده به حمایت از هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد و گفت: در این راستا در بوجه سال آینده طرح تامین سرمایه اولیه برای فعالان صنایع دستی این منطقه در نظر گرفته شده است که بر اساس آن محصولات تولید شده توسط شرکت های بین المللی بازاریابی و بفروش می رسد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود با توجه به بسترها و ظرفیت های خوبی که درعرصه گردشگری و صنایع دستی منطقه ایجاد شده است، نوروز 94 بیش از پنج میلیون گردشگر به این منطقه سفر کنند، گفت : راه اندازی نمایشگاه موقت صنایع دستی در جلفا و نمایشگاه دایمی در خداآفرین از جمله برنامه های نوروز برای استقبال از گردشگران است.
لازم بذکر است امروز نمایشگاه و فروشگاه دایمی صنایع دستی منطقه آزاد ارس در محل دفتر مرکزی منطقه آزاد ارس (خانه تاریخی ثقه الاسلام )در تبریز برپا شد و هر روز از ساعت هشت صبح تا 15 به روی علاقمندان و هنرمندان باز است.



برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :