کلنگ زنی یک مجتمع فرآوری مواد معدنی در چابهار

همزمان با گرامیداشت آخرین روز از هفته دولت مجتمع فرآوری و پالایش مواد معدنی مکران فلز در منطقه آزاد چابهار کلنگ زنی شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در مراسم کلنگ زنی این مجتمع گفت: واحدهای فرآوری و کارخانجات تولیدی مجتمع فرآوری و پالایش مواد معدنی مکران فلز با هدف تولید سالانه کنسانتره آهن 69 درصد با ظرفیت یک میلیون و 500هزار تن در سال، آهن اسفنجی با پایه زغال با ظرفیت تولید 100 هزار تن در سال، آهن اسفنجی و تولید فولاد پایه گازی با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن در سال، تولید کنسانتره تیتانیوم با ظرفیت تولید شش میلیون و 500 هزار تن در سال، روتیل صنعتی با ظرفیت سه میلیون و 200 هزار تن در سال ایجاد می شود.
حامد علی مبارکی افزود: برای اجرای طرح عظیم پالایش مواد معدنی فلز و سرمایه گذاری در آن 62 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی بیان کرد: با راه اندازی این طرح برای هشت هزار و 910 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.
مبارکی، زمان بندی اجرای مجتمع فرآوری و پالایش مواد معدنی فلز در چابهار را 2 تا پنج سال آینده عنوان کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خاطر نشان کرد: شرکت های کاوشگران فلز، شرکت پردیس کاوش پارس، شرکت اکتشافات گستران منطقه آزاد و چند شرکت در حال تاسیس در این پروژه سرمایه گذاری همکاری دارند.
در این مراسم معاون سیاسی - اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، جمعی از مسولان منطقه آزاد و ادارات شهرستان چابهار حضور داشتند.



امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو