فرودگاه آبادان، پیشرفته‌ترین فرودگاه‌ کشور در حوزه ناوبری

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان از پیشرفته‌ترین فرودگاه‌های کشور در حوزه ناوبری است.

به گزارش فرينا، رحمت‌الله مه‌آبادی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان افزود: نصب سیستم‌های پیشرفته ابزار دقیق فرود هواپیما از جمله برنامه‌های توسعه‌ای فرودگاه آبادان به شمار می‌رود که با انجام این کار می‌توان گفت که این فرودگاه در حوزه ناوبری هوایی چیزی کم ندارد.
مه آبادي گفت: به زودی با اعزام هواپیمای فلای چک طرح و آزمایش سیستم‌های کمک ناوبری و بهره‌برداری از این ابزار فرود، امکان کاهش ابطال پروازها به خصوص در مواقع بروز گرد و خاک و سایر شرایطی که موجب کاهش دید خلبان می‌گردد، فراهم شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به نصب سیستم آم.وی.آر توسط مدیریت هواشناسی آبادان افزود: از ترکیب این دو ابزار در کنار یکدیگر می‌توان به افزایش بهره وری پروازها و جلوگیری از ابطال پروازی در شرایط نامناسب جوی استفاده کرد.
وي تصریح کرد: در حوزه غیرهوانوردی و فرودگاهی نیز مهمترین طرح، توسعه ترمینالی است که برای آن از سوی سازمان منطقه آزاد اروند فضایی معادل 6 هزار متر در فاز نخست پیش بینی شده است.
مه‌آبادی ادامه داد: در فاز دوم نیز حدود هزار و 500 متر به این فضا افزوده می‌شود.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به محوطه سازی و زیبا سازی فرودگاه آبادان با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تکریم مسافران و ارائه خدمات بهتر و بیشتر مسافری از جمله سیاست‌های جدید شرکت فرودگاه‌های کشور است که امید می‌رود تا فرودگاه آبادان نیز بتواند با سرعت به این قافله بپیوندد.
مه‌آبادی در پایان افزود: امید می‌رود تا با ارائه خدمات بهتر در تمام جهات در حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی رضایت مردم عزیز آبادان و خرمشهر و مسافرانی که به این فرودگاه آمد و شد دارند را بیش از بیش تامین کنیم.





برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :