بارگیری نخستين محموله سیمان خاکستری از بندر امام(ره) به عراق

نخستین محموله دریایی سیمان خاکستری به مقصد کشور عراق به وزن بالغ بر 33 هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) بارگیری شد.

به گزارش فرينا، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اهمیت بهره گیری از توان حمل و نقل دریایی به منظور بهره گیری از  مزیت های بازرگانی و اقتصادی ناشی از آن گفت: برای نخستین بار در زمینه صادرات محموله های کلینگر سیمان خاکستری به کشور عراق که تا پیش از این کاملا به صورت زمینی انجام می شد، یک محموله به وزن 33 هزار و 763 تن از مبدأ بندر امام خمینی(ره) بارگیری شد.
ابوطالب گرایلو افزود: این محموله نخستین بخش از مجموعه محموله های صادراتی است که پیش بینی شده تا سقف 500 هزار تن به این شیوه  در این مجتمع بزرگ بندری بارگیری شود.
گرايلو گفت: افزایش یک مقصد دریایی جدید برای محمولات کلینگر(مصالح ساختمانی)، ارتقاء سهم محمولات تجاری، افزایش اشتغال نیروی انسانی در بخش های مختلف این مجتمع بندری و تنوع بخشی در خدمت رسانی به صادرکنندگان کشور را از اهم مزیت های مترتب برای فعالین در این مجتمع بندری عنوان کرده و افزود: کاهش ترافیک در مسیر زمینی قبلی و حذف خطرات انسانی و تجهیزاتی مربوط به حمل زمینی ، از جمله مزایای حاصل از بهره گیری از این شیوه ی حمل و نقل می باشد.
یادآور می شود همجواری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با کشور عراق و برخورداری این مجتمع بزرگ بندری از تأسیسات و تجهیزات مهیا جهت تخلیه و بارگیری کالا، اهمیت بهره گیری از این توان موجود را دو چندان می نماید.





امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو