۷۸۹ نفر در قشم آموزش هاي فني و حرفه اي ديدند

  • چهارشنبه 18 فروردين 1395 - 10:41
  • 0 دیدگاه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تفاهم نامه مشترک این نهاد با سازمان فنی و حرفه ای کشور، گفت: 789 نفر در مدت پنج ماه گذشته در 13 رشته مختلف، آموزش های کوتاه مدت فنی و حرفه ای دیدند.
به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی افزود: بخشی از رشته های آموزشی شامل تعمیر دستگاه های سرد کننده تجاری، لوله کشی و نصب لوازم بهداشتی، تعمیر کولر خودرو، تعمیر و نصب اسپلیت، تعمیر برق خودرو و برق کشی ساختمان است. وی دوره های کارآفرینی، مدیریت کسب و کار و مشاغل خانگی، عیب یابی مدار الکترونیکی و گردشگری را از دیگر رشته های برگزار شده در این جزیره اعلام کرد.
مومنی اضافه کرد: این دوره ها بر اساس تقاضای دهیاران و بخشداران قشم و بر اساس نیازسنجی، در روستاها و کارگاه های صنعتی برگزار شده است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه هم اینک برای برگزاری این دوره های آموزشی در 24 روستا در حال برنامه ریزی هستیم، تاکید کرد: هدف ما تامین نیازهای هر روستا توسط جوانان فعال و ساکن همان منطقه است.
مومنی اجرای این رویکرد را راهبرد عملی در جهت تحقق شعار سال جاری رهبر معظم انفلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ارزیابی کرد. وی اظهار کرد: ارایه آموزش های مهارتی جهت توسعه کسب و کارهای کوچک، مشاغل خانگی و توانمندسازی روستاییان با تاکید بر اشتغال پایدار از اهداف اصلی اجرای این طرح به شمار می رود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای معطوف به اشتغال با هدف کاهش نرخ بیکاری، بهبود معیشت اهالی جزیره قشم و توسعه فرهنگ کارآفرینی از طریق به کار گیری الگوهای جدید آموزشی را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

بر اساس دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی جزیره، تفاهم نامه ای بین این نهاد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در اواخر مهر ماه سال 94 برای نخستین بار در تاریخ مناطق آزاد کشور، امضاء شد. جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :