توسعه گردشگری و افزایش ضریب امنیتی در ارس

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: توسعه گردشگری ضریب امنیتی منطقه و احساس امنیت سرمایه گذاران حوزه گردشگری را ارتقا می دهد.
به گزارش فرینا، احد قهرمانی گفت: مطابق تعاریف جدید، در سایه حضور گردشگران و توسعه گردشگری ضریب امنیتی منطقه و امنیت سرمایه گذاری هم افزایش می یابد.
وی به ناامنی های فراگیر و حاکم در جوار مرزهای کشورمان اشاره کرد و گفت: همان طور که برای توسعه گردشگری، عامل امنیت یک ضرورت به حساب می آید مطابق تعاریف جدید رونق صنعت توریسم نیز به تعمیق امنیت پایدار کمک می کند و از این منظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به برنامه های خود در توسعه گردشگری منطقه آزاد ارس و نوار مرزی رودخانه ارس با قدرت ادامه خواهد داد.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری استان به ویژه حاشیه رود ارس را امری اجتناب ناپذیر برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر توریسم خواند و اضافه کرد: در تعامل با منطقه آزاد ارس از همه سرمایه گذاران در محدوده های این منطقه آزاد و جوار سرحدات مرزی شمال استان حمایت کامل می کنیم.
قهرمانی افزود: ما در اداره کل میراث فرهنگی استان برای ترغیب هر چه بیشتر سرمایه گذاران به حضور در فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری ارس علاوه بر انجام کمک های فنی، تسهیلات بانکی با شرایط ویژه را نیز ارائه می کنیم.
وی گفت: سرمایه گذاری گردشگری در مناطق مرزی مشمول معافیت 10 ساله از پرداخت مالیات است و این در حالیست که سرمایه گذاری های گردشگری در دیگر مناطق، فقط 5 سال از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند ضمن اینکه اگر این سرمایه گذاری در محدوده های منطقه آزاد ارس شکل بگیرد مشوق های خاص این مناطق آزاد نیز قابل ارائه به سرمایه گذاران است.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: در تعامل بی نظیر با فرماندهی مرزبانی استان و منطقه آزاد ارس امکان شکوفایی پتانسیل های بالقوه گردشگری در حاشیه رود ارس مهیاست و از همه سرمایه گذاران علاقه مند به مشارکت در طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری این منطقه دعوت می کنیم.
قهرمانی از ایجاد بزرگ ترین کمپ دائمی عشایر در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس هم خبر داد و اظهار کرد: برای رونق گردشگری طبیعت و بوم گردی و نیز آشنایی گردشگران با شیوه زندگی واقعی کوچندگان این کمپ تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: در این کمپ برگزاری جشنواره های مختلف محلی، فستیوال های موسیقی سنتی، نمایشگاه های فصلی صنایع دستی و سوغات محلی و تفریحات مهیج به همراه تهیه و عرضه خوراکی های بومی عشایر یش بینی شده است.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین گفت: با توجه به تبدیل ارس به یکی از قطب های اصلی گردشگری شمال غرب کشور، در سال جاری توسعه کمپ های بین راهی خدماتی و رفاهی مشتمل بر سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها، فروشگاه عرضه مایحتاج اساسی و اسکان موقت در محورهای تبریز – مرند، مرند – جلفا و نوار مرزی رود ارس در دستور کار قرار گرفته است.
قهرمانی افزود: بر اساس نتایج طرح های جامع و تفصیلی گردشگری آذربایجان شرقی، جلفا و محور گردشگری شمال استان که متشکل از محدوده های منطقه آزاد ارس با محوریت جلفا است، به عنوان منطقه نمونه گردشگری تعریف و تصویب شده است که بی تردید این ظرفیت قانونی امکان توسعه بیش از گذشته تاسیسات و زیرساخت های گردشگری در ارس را فراهم خواهد کرد.
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :