تکنولوژی و سرمایه خارجی در ارس ، ارزش افزوده بالایی تولید می کند

  • شنبه 21 فروردين 1395 - 09:23
  • 0 دیدگاه
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با هیات اقتصادی ایتالیایی گفت : تکنولوژی روز دنیا و سرمایه گذاری خارجی در ارس ارزش افزوده بالایی را تولید می کند .
به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی گفت: منطقه آزاد ارس ظرفیتی ممتازی در حوزه های صنعت و تجارت دارد و سرمایه گذاران با بهره مندی از قوانین خاص گمرکی و مالیاتی میتوانند محصولاتی با ارزش افزوده بالا و با تکنولوژی روزدنیا تولید و صادر کنند.
وی گفت : شرایط بوجود آمده در پسا برجام زمینه مناسبی برای توسعه همکاری های اقتصادی ایران و اروپا به وجود آورده است و ما فعالان اقتصادی اروپا را شریک اقتصادی خوبی برای خودمان می دانیم.
وی با مهم دانستن سبقه تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا گفت : روابط سیاسی و اقتصادی دیرینه ایران و ایتالیا زمینه حضور تجار و بازرگانان دو طرف را در بازار های همدیگر بیش از بیش توسعه خواهد داد.
عرب باغی گفت : صاحبان صنعت و سرمایه ایتالیایی میتوانند درمنطقه آزاد ارس در زمینه های تولید خودور، صنعت چرم ،ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات سنگ و تولید سلول های خورشیدی شرکت های مشترک با ایران تاسیس کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس تضمین سرمایه های خارجی در این منطقه و ثبت سند زمین به اسم سرمایه گذار خارجی را از مزیت های سرمایه گذاری ارس دانست و گفت : ارس به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران از پیشتازان جذب سرمایه‌های خارجی به حساب می‌آید به طوریکه در حال حاضر بیش از 15 مجموعه تولیدی از کشورهای مختلف با شرایط ویژه منطقه آزاد، کالاهای تولیدی خود را به ایران و کشورهای همسایه صادر می‌کنند.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :