هفت اسكله تفريحي در خرمشهر بهسازي مي شود

  • يکشنبه 22 فروردين 1395 - 16:12
  • گفت و گو
  • 0 دیدگاه
مدير امور گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند از آغاز عمليات بهسازي اسكله هاي تفريحي منطقه خبر داد و گفت:با همكاري معاونت عمراني سازمان، هفت اسكله در محور ساحلي خرمشهر شناسايي شده كه با بهسازي آن مي توان از آن بهترين بهره برداري را داشت.
به گزارش فرینا، مهدي اسديان استانداردسازي، بهسازي، تعريض و زيبا سازي اسكله ها تفريحي را از اقداماتي خواند كه قرار است در اسكله هاي تفريحي خرمشهر انجام شود.
وي اظهار داشت:بهسازي يكي از اين اسكله ها در نوروز 95 آغاز شد كه پايان فروردين ماه به بهره برداري مي رسد و ساير اسكله ها نيز تا پايان شهريور ماه امسال بهسازي مي شوند.
اسديان گفت:در موضوع مضيف ها نيز براي آنكه بتوان آن را به عنوان يك نماد و برند منطقه معرفي كرد، از يك استاد معماري كشور براي انجام مطالعه دعوت شده و قرارداد همكاري نيز با وي منعقد شده و وي 50 درصد از كار مطالعاتي را انجام داده است.
وي افزود:طي يكي دو ماه آينده استاندارد طراحي و ساخت مضيف ها بر اساس ظرفيت محلات مختلف در منطقه آزاد اروند اعلام مي شود تا بر اساس آن اقدامات بعدي همراه با طراحي يك شيوه نامه شكل گيرد.
مدير امور گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند همچنين از اجراي موفق طرح مسافر كاشانه در اين منطقه طي ايام نوروز خبر و افزود:فعال شدن روستا ها در قالب طرح مسافر كاشانه در كشور تحت عناوين مختلفي همچون بوم گري، طبيعت گردي، اقامت در روستاها مطرح است.
وي گفت:براي نوروز سالجاري سه روستاي منطقه شامل روستاي سادات آبادان، مينو شهر و معاف در خرمشهر بر اساس استعدادها و پتانسيل هاي اين روستاها براي اجراي اين طرح انتخاب شد كه متاسفانه روستاي معاف نتوانست آمادگي خود را اعلام كند.
اسديان افزود:در مينوشهر چهار مكان شامل يك مجموعه با چند مضيف و سه سوئيت در حاشيه اروند صغير و در روستاي سادات آبادان در ابتدا با پنج مضيف و افزايش آن تا 20 براي پذيرايي از مسافران و ميهمانان نوروزي و حتي شهروندان پيش بيني و راه اندازي شد.
وي از اعلام رضايتمندي مراجعان به اين اماكن در پرسش و پاسخ از آنان خبر داد و اظهار كرد:اين مضيف ها با اقبال مسافران، ميهمانان، كاروان هاي راهيان نور و حتي شهروندان آباداني و خرمشهري مواجه شد.
مدير امور گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه سخنانش تاكيد كرد:مسافران و ميهمانان ضمن اقامت در اين مضيف ها و استفاده از طبيعت منطقه از سوي صاحبان مضيف ها و با هدف شناساندن آداب و سنن بوميان منطقه با قهوه و ساير مواد غذايي تازه همچون ماهي و سه وعده غذايي با كيفيت و مبلغ كمتر از رستوران ها و هتل ها ميزباني شدند.

برپايي تورهاي بوم گردي در منطقه با همكاري آژانس هاي مسافرتي
مدير امور گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه سخنانش همچنين با تشريح برخي اقدامات انجام شده از سوي اين واحد در ايام تعطيلات نوروزي، گفت:با توجه به استقبال مسافران از اين مضيف و بر اساس رايزني هايي انجام شده با برخي از آژانس هاي توانمند در تهران قرار شد تا آنان ضمن بازديد از اين مضيف ها و بنا بر ظرفيت و امكانات محلي و منطقه اي نسبت به راه اندازي تور بوم گردي در منطقه آزاداروند اعم از تورهاي داخلي و خارجي اقدام كنند.
اسديان از پهنه هاي آبي به عنوان يكي از جاذبه هايي نام برد كه با اقبال عمومي شهروندان و مسافران نوروزي مواجه شد و اظهار كرد:توسعه گردشگري آبي مي تواند تاثير به سزايي در جلب و جذب بيشتر مسافران و گردشگران دارد.
وي با تجليل از همراهي و حمايت فرمانداري ها، شهرداري ها و بنادر آبادان و خرمشهر در اعطاي مجوزها، تسهيل امور و تامين امنيت تصريح كرد:در تعطيلات نوروز با افزايش 50 درصدي شناورهاي فعال در زمينه گردشگري آبي مواجه بوديم، برنامه هاي منظم و با كيفيت بخش خصوصي در ايام نوروز نيز بر ميزان جلب رضايتمندي افزود.

برپايي نمايشگاه بهار و صنعت نفت
مدير امور گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند گفت:در مباحث تفريحي در ايام نوروز در چند مورد با تشكل هاي مردم نهاد و ادارات مشاركت داشتيم كه از جمله آن مي توان به برپايي نمايشگاه بهاره و صنعت نفت در اسكله 7 پالايشگاه آبادان در قالب اجراي برنامه هاي شاد، تفريحي، نمايش برخي ادوات قديمي پالايشگاه و سينماي روباز اشاره كرد.
اسديان همچنين با بيان اجراي نمايش «فصل شيدايي» و روايت حضرت آدم تا خاتم از 29 اسفند ماه سال گذشته تا ششم فرودين ماه با حدود هزار و 200 بيننده اعم از شهروندان، راهيان نور و مسافران نوروزي با طيف هاي مختلف سني، افزود:با كمك شهرداري ها در فراهم سازي امور رفاهي در پارك ها و فضاهاي گردشگري همچون اسكان، نظافت، خدمات رايگان اينترنت و المانهاي شهري با تركيب جشن هاي مشترك با سازمان منطقه آزاد اروند، رضايت شهروندان و ميهمانان نوروزي را شاهد بوديم.
وي همچنين، بهره گيري از توان سازمانهاي مردم نهاد در ويزيت و ارائه خدمات پزشكي رايگان به ميهمانان نوروزي و برنامه هاي ويژه كودكان و نوجوانان در قالب برگزاري مسابقات عكاسي و نقاشي با موضوع گردشگري و قصه گويي، جشنواره بادبادك ها و بالن آرزوها را از ديگر اقدامات انجام شده ويژه نوروز نام برد.
مدير امور گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند اظهار كرد: تشكل مردم نهاد رفتگران طبيعت اروند نيز در نظافت و آموزش به ميهمانان و مردم منطقه اقدام كرد، به اين ترتيب كه هر دو سه روز يكبار با امكانات تحويل شده اعم از كيسه زباله، كلاه و دستكش مبادرت به نظافت اماكن گردشگري با همراهي عموم مردم و ميهمانان نوروزي كردند.
وي تصريح كرد: نمايش فيلم هاي روز جشنواره فجر در تالار مهر با همكاري مديريت هنري سازمان، كمك به فراهم سازي زيرساخت هاي مورد نياز موزه آبادان، موزه تالاب شادگان و موزه جنگ خرمشهر در بحث وسايل مصرفي، تجهيزات زيباسازي، قفسه بندي، نورپردازي و كاشت گل و چاپ و توزيع 100 هزار نقشه شهري و بروشور راهنماي گردشگري در ميان مسافران نوروزي از ديگر برنامه هاي اجرا شده در ايام نوروز در محدوده منطقه آزاد اروند بود.

طراحي نرم افزار اروندي ها
اسديان به طراحي نرم افزار ارونديها ويژه ايام نوروز اشاره كرد و ادامه داد:ميهمان نوروزي و ساكنان محدوده منطقه آزاد اروند مي توانستند با نصب اين نرم افزار بر گوشي هاي آ. يو. اس و اندرويد، اطلاعات جامع منطقه اعم از اماكن ديدني، تاريخي، گردشگري، تجاري و يادمان ها را دريافت كنند.
مدير امور گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند گفت: قصد داريم تا در فاز دوم، اين نرم افزار را در فروشگاه هاي تعيين شده نيز نصب كنيم تا براساس باركد گوشي افراد و امتياز كسب شده از امكان تخفيف استفاده كند، در اين فاز طراحي برنامه نرم به گونه اي است كه به محض ورود فرد به منطقه از طريق جي پي اس ورود فرد و يا مدت اقامت آن مشخص مي شود، در فاز نخست اجراي اين نرم افزار حدود هزار و 800 نفر عضو شدند.

وي با بيان اينكه در نوروز سال 94 حدود 970 هزار نفر اقامت در اين منطقه ثبت شد، افزود:امسال اين رقم با رشد 30 درصدي نسبت به پارسال به حدود يك ميليون و 250 هزار نفر افزايش يافت.

 منبع: ایرنا

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :