ضرورت توجه به بند 11 اقتصاد مقاومتي در طراحي برنامه هاي فرهنگي مناطق آزاد

معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي بر سرلوحه قرار دادن فعاليت هاي فرهنگي در مناطق آزاد كشور مبتني بر 4 محور بند 11 سياست هاي اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار فرينا، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي زم، در اجلاس مشترک معاونان، مدیران و دبیران شوراهای راهبردی فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور افزود: طراحي برنامه هاي مناطق آزاد بايد متكي بر "سند راهبردي" و "سياست هاي اقتصاد مقاومتي" باشد.
حجت الاسلام و المسلمين زم گفت: از اين پس معاونين و مديران فرهنگي، اجتماعي و گردشگري مناطق آزاد مي بايست در راستاي اقدامات و برنامه هايي حركت كنند كه پاسخگوي اهداف و ماموريت هاي اعلام شده در سند راهبردي و بند 11 اقتصاد مقاومتي باشد. اين اهداف و اقدامات با توجه به نيازهاي منطقه اي تدوين و پيشنهادها و اقدامات را به مرحله ظهور خواهند رسيد.
وي افزود: مقام معظم رهبري در بند 11 اقتصاد مقاومتي به 4 ماموريت كلان و اساسي در مناطق آزاد اشاره كرده اند، كه شامل تسهيل توليد، توسعه صادرات، دستيابي به فناوري هاي پيشرفته مورد نياز كشور و افزايش منابع مالي و جذب امكانات مالي از خارج به داخل كشور است.
معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور، اثر گذاري توليدات فرهنگي را از مهمترين مشخصه هاي فرهنگي كشور برشمرد و گفت: اين چهار ماموريت اقتصاد مقاومتي مشمول حوزه فرهنگي است كه بايد منجر به افزايش سرعت، كيفيت و كاهش قيمت محصولات فرهنگي در كشور شود
حجت الاسلام زم افزود: در پرتو توليد، صادرات و فناوري هاي پيشرفته به يك درآمدزايي مالي دست يابيم. در مناطق آزاد كشور در حوزه نرم افزاري و مغزافزاري شاهد بيل گيتس هايي هستيم كه كارشان توليد انديشه، توليد برند و فكرهاي فرهنگي است. اين متخصصان مي توانند با استفاده از خلاقيت هايي كه دارند خلاءهاي روحي و اوقات فراغت مردم را پر كنند.
گفتني است، اجلاس مشترک معاونان اجلاس مشترک معاونان، مدیران و دبیران شوراهای راهبردی فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور توسط معاونت فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد. 
فردا (سه شنبه) روز دوم این اجلاس با حضور اکبر ترکان مشاور رییس و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار می شود.

امتیاز به خبر :