بازدید وزیر نفت هند از طرح توسعه بندر شهید بهشتی

وزیر نفت و گاز طبیعی هند با هدف بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی و تولید کود شیمیایی، در راس هیات بلند پایه اقتصادی در سفر به چابهار به همراه استاندار سیستان و بلوچستان از سایت پتروشیمی نگین مکران چابهار و طرح توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کردند.

به گزارش فرینا، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت و گاز طبیعی هند در این بازدید گفت: زیرساخت‌های چابهار برای سرمایه‌گذاری مناسب است و هند در توسعه این بندر با هدف بهبود روابط تجاری و اقتصادی مشارکت خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه کشورش توجه ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در بندر چابهار دارد، افزود: با توسعه این روابط، فعالیت تجار و بازرگانان دو کشور، توسعه و بهبود خواهد یافت.
هاشمی، استاندارسیستان و بلوچستان هم در دیدار با وزیر نفت و گاز هند در چابهار گفت: با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به توسعه سواحل مکران و توجه دولت به این امر مهم، زیرساخت‌های لازم برای فعالیت سرمایه گذاران در حال آماده سازی است.
وی تاکید کرد: مسئولان محلی چابهار و سیستان و بلوچستان، همه تلاش خود را برای سرمایه گذاری کشورهای خارجی و همسایگان دریایی و خاکی در بنادر استان خواهند کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تشریح ظرفیت‌های بندر چابهار، اظهار کرد: نگاه بلند مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید سبب توسعه هرچه بهتر چابهار شده است.

حامد علی مبارکی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار با اشاره به سابقه روابط دو کشور ایران و هند گفت: تشکیل قریب به 20 دوره کمیسیون مشترک در تهران و دهلی نو و انعقاد تفاهم نامه‌های دو جانبه در این کمیسیون‌ها بیانگر وجود اراده مستحکم جهت تقویت روابط دو کشور است. چابهار تنها بندراقیانوسی کشور است که به آب‌های آزاد دنیا دسترسی دارد. توسعه این بندر می‌تواند باعث توسعه روابط اقتصادی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به ویژه کشور هند شود.

 

 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو