فعالان اقتصادی عمان و قشم گوش به زنگ باشند

استاندار مسندم عمان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر تحکیم روابط اقتصادی و برقراری سفرهای هوایی و دریایی بین دو کشور ایران و عمان از طریق جزیره قشم تاکید کردند.
به گزارش فرینا، خلیفه بن المرداسی استاندار مسندم عمان چهارشنبه شب در راس هیاتی به منظور حضور در نشست رسمی و بررسی پیشرفت تعهدات طرفین در توافقات صورت گرفته ، وارد جزیره قشم شد و از سوی حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و چند تن از معاونان این سازمان مورد استقبال قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل و اتصال قشم به سرزمین اصلی به عنوان یکی از مهمترین برنامه ها برای تقویت فعالیت های اقتصادی این منطقه نام برد.
وی گفت: با ایجاد 92  کیلومتر راه آهن، 86 کیلومتر اتوبان و توسعه اسکله کاوه برای پهلو گیری شناورهای با تناژ بالا، شرایط ویژه ای برای ترانزیت کالا از قشم به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان شمالی ایران فراهم می شود.
مومنی از ذخیره سازی نفت و ایجاد میادین گازی در جزیره قشم، سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس، ایجاد هفت کارخانه پتروشیمی و توسعه فرودگاه بین المللی قشم به عنوان بخش دیگری از برنامه ها برای توسعه فعالیت های سرمایه گذاری در این منطقه نام برد.
تولید 84 هزار تن ماهی در قفس در بخش فعالیت های شیلاتی و تولید انواع میوه های گلخانه ای در بخش کشاورزی با استفاده از سیستم های نوین هم از موضوعاتی بود که مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم برای هیات عمانی تشریح کرد.
وی در بخش دیگری از معرفی ظرفیت های قشم، بر آمادگی صادرات آب شیرین و برق به عمان با راه اندازی دو نیروگاه سیکل ترکیبی در این منطقه تاکید کرد.
مومنی اظهارامیدواری کرد در آینده نزدیک با راه اندازی خط دریایی بین بندر بهمن قشم و بندر خصب عمان و خط هوایی قشم به مسقط شاهد تردد مسافران بین دو کشور باشیم.
وی اعلام کرد: برای جذب گردشگر به ویژه از کشورهای اسلامی با توجه به ظرفیت های فراوان گردشگری از جمله وجود طولانی ترین غار نمکی جهان در این جزیره، جنگل های دریایی حرا، خلیج دلفین ها، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، دره ستاره ها، تنگه چاهکوه، ایجاد فضای مسابقات اتومبیلرانی آفرود، پیست شتر سواری و اسب دوانی و ایجاد ورزش های آبی برنامه ریزی کرده ایم.
خلیفه بن المرداسی بن احمد البوسعیدی هم از قشم به عنوان یک جزیره مستعد برای فعالیت های مختلف اقتصادی نام برد.

وی راه اندازی خط هوایی و دریایی بین قشم و عمان را برای تقویت فعالیت های اقتصادی بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهارامیدواری کرد که فعالان اقتصادی عمان از شرایط مهم این منطقه برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو