ارائه تسهيلات بانكي به سرمايه گذاران منطقه ويژه بوشهر

استاندار بوشهر گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران در پرداخت تسهیلات بانکی باید در اولویت قرار بگیرد تا زمینه توسعه جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر؛ مصطفی سالاری در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به نقش مهم بانک‌ها در تحقق منویات رهبری پرداخت و افزود: بانک‌ها با مشارکت در برنامه‌های حوزه اقتصادی زمینه رونق اقتصادی در راستای حل مشکل بیکاری و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی فراهم کنند.
سالاري با بیان اینکه مزیت این استان نسبت به دیگر استان‌ها از حیث سرمایه‌گذاری بی‌نظیر است گفت: برای توسعه سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی، استان بوشهر دارای زیرساخت‌های لازم در زمینه آب، برق، گاز و دیگر بخش‌ها است که امکانات مهمی برای جذب سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.
وي با تأکید بر مشارکت بیشتر بانک‌ها در طرح‌های اقتصادی افزود: با توجه به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده انتظار از بانک‌ها بیش از سال‌های قبل است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه توقع دولت از بانک‌ها برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی ارائه شده ادامه داد: بانک‌ها در تامین اعتبارات مورد نیاز سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی به ویژه طرح‌های نیمه تمام تمرکز و مشکلات واحدهای نیمه‌تمام را برطرف کنند.
سالاري با تأکید بر تکمیل واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه‌تمام استان بوشهر گفت: با مشارکت بانک‌ها با تامین اعتبارات مورد نیاز مشارکت بانک‌ها از طریق مشارکت بانک‌ها، واحدهای تولیدی نیمه‌تمام استان بوشهر تکمیل و وارد چرخه تولید می‌شوند.
وي با بیان اینکه با برداشتن تحریم‌های ظالمانه زمینه رونق اقتصادی بیش از پیش فراهم شده است افزود: با کنترل تورم و افزایش تولید داخلی ضمن اینکه اقتصاد در جامعه رونق می‌گیرد شرایط بانک‌ها در حوزه‌های بانکی و تسهیلاتی آسان‌تر می‌شود.
استاندار بوشهر گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران در پرداخت تسهیلات بانکی باید در اولویت قرار بگیرد تا زمینه توسعه جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود.
وی با تاکید بر حمایت از طرح‌های پسکرانه‌ای در استان بوشهر افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توقع مردم این است که بانک‌ها در مشارکت طرح‌های اقتصادی بیشتر شود که در این راستا لازم است نرخ سود پرداخت تسهیلات کاهش یابد.
استاندار بوشهر از اجرای طرح مطالعاتی مزیت‌های سرمایه گذاری در استان بوشهر خبر داد و گفت: مزیت‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر در بخش‌های سواحل، گردشگری، صنعت، شیلات و صنایع پایین دستی کشاورزی به ویژه محصولات خارج از فصل در قالب طرح‌های مطالعاتی به سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود.




برچسب ها : منطقه ويژه بوشهر
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو