دورخیز قشم برای گردشگری پایدار

مشاور شرکت توسعه سرمایه‌گذاری قشم گفت: درصدد هستیم تا از طریق اقدامات حوزه گردشگری، قشم را به عنوان مقصد دارای گردشگری پایدار اعلام کنیم.
به گزارش فرینا به نقل از مهر، امیرمحمد یدقار، مشاور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم در امور زیرساخت که زیر نظر سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت می‌کند درباره اقدامات این شرکت برای جلب سرمایه گذاران و معرفی جزیره قشم به آنها بیان کرد: از آنجا که سال ۲۰۱۷ از سوی سازمان ملل به عنوان سال گردشگری پایدار برای توسعه نامگذاری شده است، درصدد هستیم تا از طریق اقدامات حوزه گردشگری، قشم را به عنوان مقصد دارای گردشگری پایدار اعلام کنیم و بگوییم که این جزیره یک منطقه ایرانی است که  در حوزه گردشگری پایدار پیشتاز شده است.
یدقار ادامه داد:‌ گردشگری پایدار المان‌هایی دارد مانند اینکه از پتانسیل‌های مختلف مثل انرژی‌های نو استفاده کند و یا اینکه گردشگری باعث تخریب محیط زیست آن نشود بلکه ساکنانش بتوانند از آن بهره ببرند و زیرساختهای گردشگری نیز موجب برهم زدن محیط آن جزیره نشود.
وی افزود: از طریق برنامه هایی که در این راستا داریم، می‌خواهیم قشم را به عنوان مقصد گردشگری پایدار معرفی کنیم. در این راستا از انجام کارهای ساده تا کارهای علمی و تحقیقاتی در حوزه گردشگری شروع می‌کنیم. از عدم آلودگی طبیعت گرفته تا آلودگی سایت‌های گردشگری و سازگاری فعالیت‌ها با محیط زیست. به همین منظور با سازمان محیط زیست، پارک زیست فناوری و ژئوپارک قشم همراه شده‌ایم. چون می خواهیم هر کجا که نام قشم آمد این جزیره را به عنوان مقصد گردشگری پایدار اعلام شود.
یدقار تصریح کرد: وظیفه شرکت ما توسعه همه جانبه قشم و تسهیل در سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری جزیره است یکی از مواردی که منجر به تسهیل سرمایه‌گذاری در جزیره می شود معرفی پتانسیل‌های گردشگری، اجتماعی، سیاسی و... آن است. به همین دلیل از ظرفیت وبلاگ نویسان استفاده شده تا پتانسیل های گردشگری جزیره در فضای نامحدودی معرفی شود. به این ترتیب وقتی کلمه قشم سرچ می شود با انبوهی از صفحات مرتبط با آن در زبان های مختلف رو به رو خواهیم شد که همگی درباره جاذبه های قشم نوشته اند.
وی از برگزاری اولین جشنواره وبلاگ نویسی و سفارنامه نویسی  در قشم خبر داد و  گفت: این برنامه ششم تا دهم اردیبهشت ماه با حضور ۵۰ نفر از فعالان حوزه مجازی و وب گردی برگزار می شود تا پتانسیل های گردشگری جزیره به آنها معرفی شده و در نهایت آنها بتوانند رد فضای مجازی هر شب درباره قشم مطالبی را منتشر کنند.
وی ادامه داد: بعد از سه روز داوران این نوشته‌ها را بررسی کرده و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود همچنین با یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی در کانادا صحبت شده گواهینامه معتبری را نیز به برگزیدگان ارائه دهد. این اولین بار است که چنین کاری در سطح مناطق آزاد انجام می‌شود در کنار آن می‌خواهیم تا اولین همایش اکوتوریسم و نقش آن در توسعه پایدار با تاکید بر جزیره قشم را نیز در فصل پاییز امسال برگزار کنیم.
یدقار گفت: در کنار این همایش کارگاه بین المللی مدیریت و اکوتوریسم نیز با حضور دو مدرس بین‌المللی برگزار خواهد شد هدفمان از برگزاری این برنامه این است که اکوتوریسم را به عنوان تنها راه حوزه گردشگری برای توسعه پایدار معرفی کنیم.

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو