شرط ایران برای ترانزیت کالاهای ترک به روسیه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس درباره پیشنهاد ایران به ترکیه برای ترانزیت کالا به کشور روسیه گفت: شرط ما برای اینکه اجازه دهیم کالاهای ترکیه از مسیر ایران به روسیه صادر شود این است که ترک ها کالاهایشان در منطقه آزاد ارس تولید کنند.
به گزارش فرینا، محسن عرب باغی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: صادرکنندگان ترکیه  تلاش بسیاری کردند که از طریق ایران می توانند کالاهای خود را به روسیه صادر کنند اما  ما اجازه ندادیم که ایران پل صادرات کالاهای ترک به روسیه شود.
وی تاکید کرد: پیشنهاد ما به ترکیه این بود که محصولات خود را در منطقه آزاد ارس تولید کنند و در این صورت این اجازه را دارند که از ایران کالای خود را با هر نام و عنوانی به روسیه و کشورهای حوزه قفقاز صادر کنند.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در حال حاضر با این پیشنهاد، 14 واحد تولیدی پوشاک ترک وارد مذاکره با ما شده اند و به زودی ماشین آلات خود را برای تولید محصولات خود وارد منطقه آزاد ارس می کنند، ادامه داد: در این صورت اجازه خواهند داشت که کالای خود را هم به سرزمین اصلی منطقه آزاد ارس و هم به روسیه صادر کنند.

وی درباره منافع منطقه آزاد ارس با این سیاست گذاری، گفت: به طور قطع این شرط باعث افزایش اشتغال زایی در منطقه خواهد شد  و به اقتصاد منطقه کمک می کند از سوی دیگر از دیگر شروط ما این بوده که برای مثال بخشی از محصولات خود را با پارچه های ایرانی تولید کنند که در مجموع باعث رشد اقتصاد منطقه می شود.

 

 

 

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :