۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه های قشم اهدا شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم از برنامه ترویج فرهنگ کتابخوانی در قشم با اهدای بیش از 10 هزار جلد کتاب جدید با 50 عنوان به کتابخانه های سطح جزیره قشم خبر داد.
به گزارش فرینا، سید مهدی موسوی اجاق ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم گفت : در این اقدام فرهنگی، کتاب آسمانی قرآن و مفاتیح در اختیار مساجد جزیره قشم قرار می گیرد و کتاب های حوزه فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، علمی، بخش کودک و نوجوان نیز به کتابخانه های شهر و روستاهای این جزیره اهدا می شود .
وی با اعلام اینکه ارزش کتاب های اهدایی بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال می باشد، افزود: هزینه کردن در بخش فرهنگ و اشاعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی در حقیقت سرمایه گذاری برای نسل آینده است .
 به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم، اهدای کتاب باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود و معتقدیم توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از مهمترین نیازهای اساسی جامعه اسلامی می باشد .
وی از کتابخانه ها به عنوان گنجینه عظیم معنوی نام برد و اهتمام وروزیدن به اشاعه و گسترش فرهنگ کتاب خوانی را وظیفه همه مسئولان و نهادها دانست .

موسوی اجاق با اشاره به وجود پنج کتابخانه نهادی در قشم، اظهار کرد: تعداد اعضای این پنج کتابخانه سه هزار و ۵۰۰ نفر می باشد و تا پیش از اهدای ۱۰ هزار جلد کتاب جدید به این پنج کتابخانه نهادی و سه کتابخانه مشارکتی در سطح جزیره قشم، تعداد کتاب های موجود این مراکز فرهنگی به ۶۰ هزار جلد می رسید و امیدواریم با مشارکت دانشگاه ها و آموزش و پرورش قشم شاهد افزایش اعضا در کتابخانه های این جزیره باشیم .

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :