توسعه زیرساخت ها در دستور کار بندر شهید رجایی

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برنامه ها و اولویت های سال جدید این اداره کل در حوزه عمرانی در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را تشریح کرد.
به گزارش فرينا، عباس کمالی با اشاره به طرح های عمرانی حوزه سرمایه گذاری بزرگترین بندر تجاری کشور، گفت: یکهزار و 800 میلیارد ریال در سال گذشته برای ساخت و ساز محوطه های بندری در زمینه صادرات و واردات کالاهای غیر نفتی سرمایه گذاری شده است.
كمالي افزود: هم اکنون در بخش نفتی بندر خلیج فارس نیز یک میلیون و 300 هزار مترمکعب مخازن جدید نگهداری فرآورده نفتی در دست اجراست که 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وي طرح اطفای حریق بندر شهید رجایی را از دیگر اولویت های سال جدید این بندر در حوزه مهندسی عمران برشمرد و گفت: حصارکشی اراضی 2400 هکتاری به طول 21 کیلومتر انجام شده و طرح جامع این اراضی در سازمان بنادر و دریانوردی در حال مطالعه است.
معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: احداث 2 تقاطع غیر همسطح در بندر برای کاهش ترافیک با توجه به برداشته شدن تحریم ها و افزایش تردد در دستور کار است.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه های سال جدید بزرگترین بندر تجاری کشور در زمینه اجرای الزامات پدافند غیرعامل، گفت: ساخت مجتمع آبشیرین کن و طرح کاهش مصرف انرژی در مصرف برق در حال مطالعه و انجام است تا در صورت خشکسالی و بحران آب مشکلی برای گلوگاه اقتصادی کشور پیش نیاید.





امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو