قشم در مسیر توسعه همه جانبه

مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای جذب سرمایه گذاران باید به توسعه در بخش های مختلف زمینی، هوایی و دریایی توجه کنیم.
به گزارش فرینا، رضا باقری نژاد اعلام کرد: توسعه همه جانبه تنها راه جذب فعالان اقتصادی داخلی و خارجی و برنامه ریزی برای آورده سرمایه گذاران به قشم می باشد.
وی با اشاره به برنامه ایجاد ایرلاین اختصاصی در قشم افزود: توسعه ناوگان هواپیمایی در منطقه آزاد قشم یکی از ابزارهای توسعه و جذب سرمایه گذاران خارجی است.
به گفته باقری نژاد، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، مذاکراتی را با شرکت های معتبر حوزه هوا – فضا با هدف انتقال هواپیما و ایجاد آشیانه برای تعمیرات و آموزش آن در قشم و نهایتا ایجاد اشتغال پایدار در این جزیره انجام داده است.
وی اظهار کرد: جذب سرمایه گذاری در قشم با هدف تولید محصولات صادرات محور، انتقال فناوری از قشم به سرزمین اصلی و ایجاد اشتغال پایدار دنبال می شود.
این مسئول سازمان منطقه آزاد قشم، سرمایه گذاری در حوزه فولاد و پتروشیمی در این جزیره را بسیار مهم و مقرون به صرفه دانست و گفت: برای توسعه بخش های فولاد و پتروشیمی در این منطقه با توجه به تامین خوراک و ابلاغ وزارت نفت مذاکراتی با چند کشورعلاقمند برای سرمایه گذاری انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه های این منطقه به سبب نداشتن سرمایه کافی نیمه کاره مانده اند، گفت: کمبود منابع ارزان قیمت بزرگترین مشکل پیش روی پروژه ها نیمه کاره در کل کشور می باشد.
مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری قشم گفت: با ایجاد مرکز مبادلات بین المللی تجاری در قشم و مذاکرات که با شرکت های معتبر ژاپنی انجام شده امیدواریم شرایط امکان انتقال دانش و تجربه ایجاد شرکت های معتبر در منطقه آزاد قشم، موسسات کارگزاری بین المللی و به عبارتی ابزار مشوقی برای جذب سرمایه گذاران در این منطقه فراهم شود.

وی در ارتباط با ایجاد شعب مستقل بانک های خارجی در قشم بیان کرد: در واقع ما با بانک های ژاپنی، عمانی، روسی و چینی مشغول مذاکرات مستمر و جدی هستیم و امیدواریم در این زمینه تا پایان سال به نتیجه های رضایت بخش برسیم.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو