اهمیت آشنایی با اکوسیستم دریایی قشم

سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تاکید بر اهمیت آشنایی با ظرفیت های بالای اکوسیستم دریایی قشم، از آمادگی برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان در این جزیره خبر داد.
به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در جلسه بررسی راهکارهای دومین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" که قرار است تا پنج ماه آینده در سطح ملی برگزار شود، گفت: نگاه ما به دریا صرفا به حوزه فناوری و ساخت شناورها خلاصه نمی شود و باید از همه ظرفیت های اکو سیستم پهنه آبی دریا استفاده کرد.
وی با اشاره به جاذبه های ژئوسایت های قشم و شرایط ویژه جز و مد دریا و اتفاق زیبایی که در آشکار شدن یا پنهان شدن درختان تنومند حرا در دل جنگل دریایی و همچنین در سایت جزایر ناز قشم رقم می خورد، گفت: تماشای دو بار جزر و مد در این مناطق درطول شبانه روز برای هر بیننده ای شادی آفرین و قابل وصف است.
نماینده سازمان منطقه آزاد قشم در این همایش ملی گفت: شرکت های مهم و بزرگ جهانی از جمله سودکو سوئد و جایکای ژاپن که زیر نظر سازمان ملل فعالیت دارند و همچنین بخش های تحقیقاتی در قشم در زمینه تبدیل کردن ویژگی های این جزیره به صنعت در حال فعالیت هستند.
وی از برگزاری دوره های بلد بومی، آموزش زبان های خارجی و ایجاد 30 کاشانه مهمان در روستاهای هدف گردشگری جزیره قشم که از طرف معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با جدیت دنبال می شود به عنوان بخشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد با هدف تقویت حوزه گردشگری و آشنا کردن توریست ها با ظرفیت های فراوان این منطقه نام برد.
شیخ زاده اظهار کرد: زمانی که نام دریا در یک جشنواره مهم ملی گنجانده می شود به دلیل ویژگی های خاص دریا باید به ابعاد مختلف آن توجه ویژه کرد.
وی ادامه داد: به همت عکاس سازمان منطقه آزاد قشم تصاویر ارزشمندی از اکوسیستم دریا روی نقشه  جغرافیای طبیعی و سایت سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته و این هنرمند اهل جزیره قشم تا کنون ده ها رتبه بین المللی از جشنواره های مختلف را دریافت کرده است.
سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: آماده ایم با استفاده از این فرصت و نگاه بی نظیر این هنرمند جزیره قشم به اکوسیستم زیر دریا، دوره های آموزشی به ویژه در بخش عکاسی زیر آب را با حضور دانش آموزان و دانشجویان در قشم برگزار کنیم.
به گفته وی، آئین موسیقی لیوا (موسیقی ویژه جنوب کشور) که ویژه ماهیگیران می باشد و با 20 نوازنده اجرا می شود را نیز می توان در جشنواره های ملی ویژه دانش آموزان و دانشجویان برگزار کرد.  

بنا به این گزارش، دومین جلسه بررسی راهکارهای مناسب جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با هدف فرهنگ سازی در راستای تامین نیروی انسانی خلاق و کارآمد در صنعت دریایی کشور با همکاری بنیادهای نخبگان استان های ساحلی کشور و وزارت آموزش و پرورش با هدف ترویج فرهنگ دریا برای دانش آموزان و آشنایی آنان با صنایع و فناوری های دریایی در تهران به منظور همگرایی فکری در زمینه اهمیت صنعت دریانوردی و فناوری دریایی در محل سالن کنفرانس شماره یک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد .

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو