بندر بوشهر، پيشگام در انجام مطالعات برنامه ریزی پروژه

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گفت: بندر بوشهر، نخستین بندر در سطح کشور، در انجام مطالعات برنامه ریزی پروژه است.

به گزارش فرينا، مسعود قاسمیان افزود: با برگزاری نشست کمیته مهندسی ارزش سازمان بنادر و دریانوردی و تصویب انجام مطالعات برنامه ریزی ارزش پروژه (طرح توسعه مجتمع بندری نگین) و انتخاب مشاور توسط اداره کل مهندسی سواحل و بنادر، مطالعات برنامه ریزی ارزش پروژه با انجام جلسه پیش کارگاهی و همچنین بازدید اعضای کمیته مطالعات از مجتمع بندری نگین، آغاز شد.
قاسمیان افزود: مطالعات برنامه ریزی ارزش، با هدف بررسی و تحلیل فعالیت های پروژه در مراحل طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری انجام می شود که با استفاده از تجارب، ابتکار ها و فعالیت های متخصصان درجهت تحلیل کارکرد سیستم ها، عوامل، تجهیزات و تاسیسات، بمنظور دستیابی به کارکردی پیش بینی شده با کمترین هزینه و همچنین با حفظ اولویت بندی و یا ارتقاء کیفیت در کوتاهترین زمان، صورت می پذیرد.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تاکنون دو پروژه مهندسی ارزش، شامل ساماندهی زیر ساخت ها و محوطه های بندر بوشهر و همچنین لایروبی حوضچه و کانال دسترسی و احداث دایک وانحراف سیلاب بندر دیلم با موفقیت به اتمام رسانده شده است.
گفتنی است، براساس بخشنامه های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، انجام مطالعات برنامه ریزی ارزش در خصوص پروژه هایی که برآورد اولیه میزان هزینه اجرای آنها بیش از هشتصد میلیارد ریال است، الزامی است.




برچسب ها : منطقه ويژه بوشهر
امتیاز به خبر :