موافقت كميته فضايي كشور با ساخت فرودگاه بين المللي منطقه آزاد چابهار

رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي چابهار گفت: كميته فضايي كشور در نشست امروز /سه شنبه/ با ساخت فرودگاه بين المللي در منطقه آزاد چابهار موافقت كرده است.
به گزارش فرینا، حامدعلي مباركي اظهار داشت: ساخت فرودگاه بين المللي براساس چشم انداز بلند طرح توسعه سواحل مكران برگ زريني در راستاي توسعه همه جانبه منطقه راهبردي چابهار به ويژه صنعت حمل و نقل هوايي است.
وي بيان كرد: در حال حاضر سرمايه گذاران، تجار و فعالان اقتصادي داخلي و خارجي براي سفر به چابهار از فرودگاه نظامي كنارك واقع در 35 كيلومتري اين شهر استفاده مي كنند.
وي گفت ساخت فرودگاه بين المللي چابهار پس از انجام تشريفات قانوني در نزديكي ورودي گيت منطقه آزاد از سمت كنارك در زميني به مساحت دو هزار و 300 هكتار احداث خواهد شد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سرمايه گذاران داخلي و خارجي در چند سال اخير براي احداث فرودگاه بين المللي چابهار اعلام آمادگي كرده اند.
مباركي از تمامي مسئولان دست اندركار براي موافقت ساخت فرودگاه بين المللي در چابهار قدرداني كرد و افزود: اين فرودگاه زمينه حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي را تسهيل مي كند.
وي گفت: در كوتاه مدت براي افزايش پروازهاي داخلي و خارجي تلاشهاي زيادي صورت گرفته است و تا ماه آينده از سوي هواپيمايي كيش اير پرواز چابهار- مسقط عمان و چابهار- دبي امارات برقرار مي شود.
وي خاطرنشان كرد: خط راه آهن چابهار- ايرانشهر با پيشرفت حدود 24 درصد بسرعت در حال كار است و با تخصيص به موقع اعتبارات نقش مهمي در توسعه منطقه ايفا مي كند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: اقدامات لازم براي راه اندازي خطوط كشتيراني مسافري چابهار با كشورهاي همسايه انجام شده است و در سال جاري خطوط كشتيراني مسافري با كشورهاي پاكستان و عمان رسما آغاز بكار خواهند كرد.
مباركي گفت: با احداث فرودگاه، راه اندازي خطوط كشتيراني مسافري و ساخت ريل آهن در آينده اي نزديك تحولات عظيمي در صنعت حمل و نقل هوايي، زميني و دريايي ايجاد خواهد شد و جابجايي كالا و مسافر تسهيل مي شود.

چابهار تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان با 13هزار و 161 كيلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي مكران(عمان) و از غرب به بندركنارك متصل است.

 

 

امتیاز به خبر :