کره‌ای‌ها در چابهار فولاد‌ساز می‌شوند

  • شنبه 18 ارديبهشت 1395 - 13:19
  • 0 دیدگاه
احداث مجتمع فولاد‌ توسط کره‌ای‌ها خبری بود که پس از دیدار دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هیات تجاری کره از زبان این مقام ایرانی اعلام شد.
به گزارش فرینا، اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به دیدار اخیر خود با هیات تجاری کره گفت: هیات کره‌ای مربوط به یک شرکت فولادساز معروف به نام "پوسکو" بودند که عمده مذاکرات آنها بر روی موضوعات فولادی بود.

وی افزود: پیشنهاد اصلی آنها برای همکاری فولادی با ایران احداث یک کارخانه فولاد در منطقه آزاد چابهار بود که با توجه به شرایط زیرساختی و منطقه‌ای این منطقه و موافقت مقامات ایرانی موافقت‌نامه‌ای در این باره به امضاء رسید.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این‌که دو پروژه جانبی دیگر در خلال ساخت این کارخانه تولید وجود دارد، اظهار کرد: کره‌ای‌ها در نظر دارند با احداث یک نیروگاه ضمن تامین برق کارخانه فولاد خود اقدام به فروش برق به شبکه سراسری نیز بکنند که در این باره موافقت نامه‌، احداث نیروگاه و قرار‌داد خرید برق را نیز با وزارت نیرو امضاء کردند.

ترکان همچنین سومین اقدام پیشنهاد مورد مذاکره کره‌ای‌ها در دیدار اخیر مربوط به احداث خط انتقال گاز به منطقه چابهار عنوان کرد و گفت: خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار دیگر اقدامی است که مورد مذاکره طرفین قرار گرفت که طی آن قرار است با سرمایه‌گذاری‌ کره‌ای‌ها و همکاری با وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران اتفاق بیفتد تا هم خوراک کارخانه فولاد‌سازی و هم سوخت لازم به نیروگاه تولید برق را تامین کند.

وی احداث پالایشگاه را از دیگر علاقه‌مندی‌های کره‌ای‌ها در این دیدار خواند و تصریح کرد: مزیت‌های زیرساختی، تسهیلاتی ساخت نیروگاه در داخل خاک ایران و قانونی که به سازنده نیروگاه در داخل کشور برای خرید نفت خام تا پنج درصد تخفیف در نظر می‌گیر‌د، عواملی بودند که باعث شد کره‌ای‌ها علاقه‌ خود را نسبت به ساخت پالایشگاه ابراز کنند که این پیشنهاد قرار است در دیدارهایی دیگر مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد.

 

 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو