برگزاری نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه آزاد ماکو

نخستین جلسه‌ ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه آزاد ماکو، با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باید فراتر از اقدامات جاری دستگاه‌های اجرایی باشد و باید توجه داشت که اقتصاد مقاومتی تنها راه حل برون رفت از وضعیت فعلی می باشد، به فرامین‌ مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره و یادآوری کرد: بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید موجب توسعه و ایجاد تحول در کشور شود به نحوی که مخاطرات بین‌المللی نتواند بر اقتصاد کشور اثر منفی بگذارد.   

وی در ادامه افزود: در این راستا منطقه آزاد ماکو نیز به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در کنار دیگر ارگانهای مستقر در این منطقه، با همدلی و همزبانی نسبت به نهادینه نمودن اقتصاد مقاومتی گام بر خواهد داشت. 
 دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان منطقه آزاد ماکو، ایجاد مراکز ارتقاء و انتقال فن آوری پیشرفته، افزایش 30 درصدی میزان صادرات مجدد و افزایش 30 درصدی صادرات کالاهای تولیدی را از اهداف اقتصاد مقاومتی مناطق آزاد برشمرد و خاطر نشان کرد: پروژه‌هایی را در منطقه اجرایی خواهیم کرد که در این راستا باشند و ما را برای رسیدن به این هدف یاری نمایند. 
جلیلی به بخش های اولویت دار منطقه در این خصوص اشاره و اظهار کرد: کشاورزی، حمل و نقل، تجارت، صادرات و معدنکاری از جمله طرحهایی است که منطقه آزاد ماکو در راستای اقتصاد مقاومتی برای آنها برنامه ریزی می‌کند.
 وی پروژه‌های نیمه تمام و در حال احداث سازمان را نیز جزء این طرح ها عنوان و تصریح کرد: پروژ های بخش خصوصی نیز می‌تواند جزء طرح های اقتصاد مقاومتی این منطقه باشد. 
نرگس نجفی، سرپرست مدیریت طرح و برنامه سازمان منطقه ماکو نیز در این جلسه در مورد تعریف پروژه ها و تامین مالی آنها توضیحاتی ارائه کرد. 

در پایان این جلسه، مدیران بخش‌های مختلف سازمان در مورد طرح ها و پروژ های ارائه شده نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو