اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در کنفرانس آیورا

رئیس کارگروه فرهنگی و جشنواره کنفرانس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند گفت: همزمان با برگزاری این کنفرانس در منطقه آزاد چابهار با هدف آشنایی شرکت کنندگان با گوشه ای از فرهنگ فاخر ایران، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی با شعار چابهار ، اتحاد ملل ، ایران برگزار می شود..
به گزارش فرینا، نصیر بارکزهی همچنین بیان کرد: استقرار نمایشگاه اقوام ایرانی به همراه هنرمندان صاحب نام موسیقی و صنایع دستی در محل سالن همجوار تالار نمایشگاه های بین الملل و ارایه ویترین صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان به همراه نصب پوسترهای جاذبه های طبیعی، اکوتوریست و ارایه نشان های برتر گردشگری از دیگر برنامه های فرهنگی این اجلاس هستند.
وی با اشاره به اینکه سیاه چادرهای اقوام ایرانی و پخت و پز انواع غذاها بومی و محلی در خارج از نمایشگاه مستقر می شوند، اضافه کرد: اجرای برنامه های حماسی، تکنوازی سازهای محلی، دهل و سرنای بلوچی و سیستانی و قوالی بومی چابهار از دیگر برنامه های هنری هستند.
بارکزهی از دیگر برنامه های تفریحی جهت پر کردن اوقات فراغت و تنوع میهمانان اجلاس آیورا را بازدید از کوههای مریخی همراه با برنامه های شاد هنری، سواحل لاکپشتها، خلیج چابهار، ساحل صخره ای، قلعه پرتغالی ها، روستای تاریخی تیس، درخت انجیر معابد و تالاب های صورتی و لیپار عنوان کرد.
رییس کار گروه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برنامه های ورزشی شامل: مسابقات شترسواری، کریکت، اتومبیل رانی، موتورسواری و بازی های بومی و محلی هستند که در کنار آن برنامه های متنوع ورزشی و تفریحی دیگری مانند غواصی، جت اسکی، موج سواری و قایق سواری برای آنان در نظر گرفته شده است.
کنفرانس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا ـ iora» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار 30 و 31 اردیبهشت ماه سالجاری در چابهار برگزار می‌شود.

 

امتیاز به خبر :