شرایط رونق تجارت در کشور فراهم شود/ سودآوری بالا در منطقه آزاد انزلی با توسعه گردشگری

  • چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 - 11:43
  • 0 دیدگاه
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید شرایط رونق تجارت در کشور فراهم شود گفت: باید طوری منطقه آزاد انزلی و کشور را آماده کنیم که تجارت زیاد شود چرا که کشورهای اطراف این موقعیت را ندارند.
به گزارش فرینا به نقل از تسنیم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه خیلی خوشحالم که امروز تلاش همه جانبه در توسعه منطقه آزادانزلی را می‌بینم اظهار داشت: باید طوری این منطقه و کشور را آماده کنیم که تجارت رونق بگیرد چرا که کشورهای اطراف این موقعیت را ندارند.
وی بیان کرد: قبل از شروع توسعه واقعی ایران در انتهای جنگ به نتیجه رسیدیم که مناطق آزاد ضروری است و مردم انزلی اصرار زیادی به وجود منطقه آزاد داشتند و در این فاصله طولانی زمانی، فرصت زیادی را از دست دادیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در 10 سال اخیر تحریم جدی داشتیم و در عین اینکه خزانه ما پر از ارز بود از این فرصت استفاده نکرده و خودمان را محدود کردیم، تصریح کرد: باکو, قزاقستان و ترکمنستان امتیازات خوبی دارند ولی ما بیش از آن‌ها امتیاز داریم. منطقه آزاد انزلی می‌تواند همراه با گردشگری پر سود باشد و کشورها اصرار داشتند دبیرخانه حاشیه خزر در ایران باشد.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :