حضور امامان جماعت قشم در همایش سفیران آسمانی قم

سرپرست دفتر نمایندگی ستاد عالی کانون های فرهنگی – هنری مساجد منطقه آزاد قشم از اعزام 20 امام جماعت این منطقه به همایش کشوری سفیران آسمانی در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش فرينا، حجت السلام محمد طاهری فرد گفت: دوره آموزش سفیران آسمانی ائمه جماعات مساجد کشور با حضور سه هزار تن از امامان جماعات در شش مرحله به صورت متمرکز و در قالب کلاس های آموزشی، کمیسیون (مباحثه گروهی) و همایش از 11 تا 30 اردیبهشت ماه در شهر قم در حال برگزاری است.

حجت الاسلام طاهري فر افزود: امامان جماعات مساجد منطقه آزاد قشم به عنوان سفیران هدایتگر این منطقه در مرحله چهارم این همایش از 23 تا 26 اردیبهشت با هدف فراگیری اهداف هشتگانه این دوره آموزشی به شهر مقدس قم اعزام می شوند.

وي گفت: اهمیت بخشی به کارکرد نماز و قرآن در مساجد، حرکت در مسیر ایجاد مساجد منطبق با تراز اسلامی، تقویت و ایجاد توانمندی برقراری ارتباط مناسب با افراد مسجدی و جامعه پیرامونی با هدف جذب  حداکثری آنان و همچنین آموزش در راستای ارتقای کیفی مدیریت بهتر مساجد بخشی از اهداف این همایش است.

سرپرست دفتر نمایندگی ستاد عالی کانون های فرهنگی – هنری مساجد منطقه آزاد قشم همچنین از تقویت تعامل سازنده روابط عمیق تر امامان جماعات با اعضای کانون و فعالیت های آنان، افزایش توانایی تجزیه و تحلیل و تقویت بصیرت در شناخت وقایع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، ایجاد زمینه تعامل شبکه ای امامان جماعات با یکدیگر با محوریت اطلاع از فعالیت ها و اقدامات امامان جماعت در مساجد مختلف از یکدیگر و الگوگیری از یکدیگر و ابلاغ ماموریت های موضوعی ستاد عالی مساجد به نمازگزاران به عنوان دیگر اهداف این همایش نام برد.

حجت الاسلام والمسلمين طاهري فرد گفت: دیدار با مراجع تقلید و علما، زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (س)، تشرف به مسجد مقدس جمکران و بازدید از موسسات فرهنگی و قرآنی شهر قم نیز از دیگر برنامه های این دوره آموزشی می باشد.

سرپرست دفتر نمایندگی ستاد عالی کانون های فرهنگی – هنری مساجد منطقه آزاد قشم افزود: : امامان جماعات مساجد منطقه آزاد قشم با حمایت امام جمعه شهرستان قشم، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم به این سفر اعزام خواهند شد.





برچسب ها : منطقه ويژه قشم
امتیاز به خبر :