تشکیل شش کاگروه همکاری بین منطقه آزاد قشم و چین

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تشکیل شش کاگروه همکاری بین منطقه آزاد قشم و چین خبر داد و گفت: هفته آینده یک هیات 180 نفره در قالب این شش کارگروه از چین به قشم سفر خواهند کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی با بیان این مطلب گفت:  هفته آینده یک هیات 180 نفره در بخش‎های مختلف به منطقه آزاد قشم سفر خواهند کرد و در این سفر توافقات همکاری قشم و گوآنگ جو در چین را رسما اعلام و اجرایی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد:در سفری که با مقامات قشم  به گوآنگ جو چین به منظور همکاری‎های مختلف داشتیم در حوزه مشارکت در طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل و ارتباط قشم به سرزمین اصلی از طریق خطوط زمینی و ریلی، ایجاد شهر پوشاک در قشم و صادرات محصولات تولیدی به کشورهای خارجی، تبدیل قشم به قطب IT منطقه، سرمایه‎گذاری در صنایع نفت و گاز، فولاد، گردشگری، شیلات، کشاورزی و راه‌اندازی بانک و بیمه چینی در این جزیره به تفاهم هایی با استاندار گوانگ جو چین دست یافتیم.

به گفته مومنی، این تفاهمات هفته آینده رسما اعلام و اجرایی می‎شود.

ارائه گزارش مفصل از اقدامات منطقه آزاد قشم به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ارائه گزارش مفصلی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و اعلام کرد: در دیداری که با اکبر هاشمی رفسنجانی داشتیم گزارش مفصلی را از اقدامات انجام شده مختلف در زمینه همه فعالیت‎های انجام شده در منطقه آزاد قشم ارائه کردیم و ایشان نیز با سعه صدر فراوان همه اقدامات این گزارش را بررسی کردند.

مومنی گفت: در این گزارش همه ظرفیت‎ها، قابلیت‎ها و پتانسیل‎های منطقه آزاد قشم ، بخش هایی که با همکاری مشاوران خارجی انجام می شود، محورهای توسعه در این منطقه، برنامه‎های مطابق با اقتصاد مقاومتی، اجرای طرح‌های جامع حوزه نفت و انرژی، ایجاد دو مگاپورت، ساخت نیروگاه و شهرک پتروشیمی، اجرای طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل جهت اتصال قشم به سرزمین اصلی، رایزنی با سرمایه‎گذاران اروپایی، آفریقایی و آسیایی، ساخت راه و اسکله‌ها مبحث‌های اصلی و مهم این گزارش بود که تقدیم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

اجرای اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد قشم

مومنی با اشاره به اینکه گزارشی نیز از برنامه توسعه همه جانبه این جزیره باهدف ایجاد اشتغال پایدار و محقق شدن اقتصاد مقاومتی نی در این دیدار اعلام شد، گفت: ایشان تاکید داشتند که محور برنامه‎های منطقه آزاد قشم، اقتصاد مقاومتی و برنامه‎های توسعه‎ای کشور باشد.

وی تصریح کرد: آیت‎الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر استفاده از سرمایه‎گذاری‎های خارجی اعلام کردند که کارها و اقدامات انجام شده در این منطقه باید با قوت و قدرت بیشتری پیش رود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به رضایت خاطر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سرعت پیشرفت قشم، گفت: خوشبختانه ایشان وقوف کامل نسبت به این منطقه و پتانسیل‎های آن داشتند به همین دلیل دستور دادند تا محورها توسعه‎ای این منطقه بر اساس دستورات مقام معظم رهبری در بند 11 سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تعیین و اجرا شود.

مناطق آزاد پیشرو در برنامههای توسعهای

مومنی با اشاره به اینکه مقامات دولت یازدهم و دبیر شورای عالی مناطق آزاد اهمیت ویژه‌ای برای این مناطق قائل هستند، گفت: مدیران عامل مناطق آزاد باید هر15 روز یکبار، گزارش عملکرد خود را به اطلاع ترکان برسانند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به جرات می‎توان گفت که مناطق آزاد در اجرای برنامه‎های توسعه‎ای و اقتصاد مقاومتی پیشرو بوده و نسبت به سرزمین اصلی از پیشرفت بهتری در این زمینه‎ها برخوردار است.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو