حجت الاسلام زم: قشم در توسعه پایدار رو به پیشرفت است

  • پنج‌شنبه 23 ارديبهشت 1395 - 11:04
  • 0 دیدگاه
به گفته معاون فرهنگی ـ اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور: جزیره قشم با وجود همه کاستی ها و مشکلاتی که در توسعه پایدار دارد اما رو به پیشرفت است.
به گزارش خبرنگار فرینا در جزیره قشم، حجت الاسلام محمدعلی زم در چهارمين نشست "شوراي راهبردي محيط زيست و توسعه پايدار" در جزیره قشم افزود: مدیریت موفق منطقه، وضعیت محیطی قشم را چه از لحاظ ظاهری و چه به لحاظ باطنی تغییر داده است.
وی ادامه داد: محدودیت های اقتصادی در توسعه مناطق آزاد کشور اثر منفی گذاشته است ولی مدیریت منطقه آزاد قشم، وضععیت فعلی جزیره قشم را به حسب ظاهر و باطن متفاوت تر از گذشته کرده است.
زم افزود: شاهد تفاوت های ظاهری بسیاری در قشم هستیم. قبلا در مسیر فرودگاه و شهر قشم شاهد انباشتگی زباله ها بودیم ولی الان دیگر خبری از نابسامانی زباله ها در سطح منطقه نیستیم. این نظافت آغاز توجهات جدی است که در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار در جزیره قشم رخ می دهد.
وی با اشاره به اینکه جایگاه انسان در حفظ طبیعت و محیط زیست بسیار ارزشمند است گفت: برای اینکه انسان بتواند مسئولیت حفظ محیط زیست را به درستی انجام دهد نیازمند دانایی و توانایی است.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: مسئولان در حوزه محیط زیست نیازمند ارائه راهکارهایی هستند تا از سلطه بدعملی خارج شوند و این جز مشارکت و همکاری میسر نخواهد شد.

چهارمين نشست "شوراي راهبردي محيط زيست و توسعه پايدار" با حضور معاون فرهنگي دبيرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان محيط زيست مناطق آزاد كشور در جزیره قشم برگزار شد.  

 

 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو