اعلام آخرین فرصت بهره مندی از معافیت مالیاتی در قشم

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فعالان اقتصادی این منطقه تنها با داشتن مجوز معتبر از سوی این سازمان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.
به گزارش فرینا، کیهان عباسیان با بیان این مطلب اعلام کرد: براساس ماده 13 قانون مناطق آزاد کشور، معافیت مالیات بردرآمد و دارایی در این مناطق از جمله قشم به فعالانی اختصاص می یابد که مجوز آنان از سوی این سازمان صادر شده باشد.
وی با اشاره به دو نوبت فرصتی که سال گذشته به فعالان اقتصادی قشم در ارتباط با تمدید مجوز ارائه شده بود، ادامه داد: آخر خرداد ماه امسال آخرین فرصت تمدید مجوز فعالان اقتصادی در قشم است و زمان آن به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: همه فعالان اقتصادی فاقد مجوز معتبر و همچنین صنوفی که گزارش عملکرد خود را تا پایان خرداد ماه امسال به مدیریت نظارت بر عملکرد فعالان اقتصادی این سازمان ارائه نکنند، تابع قوانین و مقررات مالیات سرزمین اصلی خواهند شد.
وی تأکید کرد: داشتن مجوز معتبر از واحدهای مرتبط با سازمان منطقه آزاد قشم تنها دلیل قانونی برای معافیت آنان از پرداخت مالیات است.
این مقام مسئول از تمام  فعالان اقتصادی شهرهای قشم، درگهان و سوزا درخواست کرد برای استفاده از فرآیند و مزایای معافیت مالیاتی تا پایان خرداد ماه امسال نسبت به تمدید مجوز و یا نسبت به تغییر مجوزهایی که از سوی نهادهای دیگر از جمله شهرداری ها صادر شده، اقدام کنند.
وی با اشاره به مجوز رسمی تنها 40 واحد دفتر املاک در این جزیره از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: بیش از 300 واحد دفتر املاک بدون مجوز رسمی در نقاط مختلف این جزیره در حال فعالیت هستند که تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا برای نپرداختن مالیات سرزمین اصلی، نسبت به دریافت مجوز از سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان تنها مراجع قانونی اقدام کنند.

وی از همه صنوف منطقه آزاد قشم درخواست کرد در زمان تعیین شده با مراجعه به مدیریت نظارت بر عملکرد فعالان اقتصادی واقع در اسکله بهمن ضلع جنوبی اداره بنادر و امور پایانه ها نسبت به تمدید مجوز و یا دریافت مجوز فعالیت از این نهاد قانونی، اقدام کنند.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :