دفتر منطقه ای شرکت هواپیمایی ANA ژاپن در قشم تاسیس می شود

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم از تاسیس دفتر منطقه ای شرکت هواپیمایی ANA ژاپن در این جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، رضا باقری نژاد با بیان این مطلب گفت: مسئولان شرکت هواپیمایی ANA  ژاپن در نشست امروز (چهارشنبه) با هیات اعزامی از منطقه آزاد قشم علاقمندی خود برای حضور در این جزیره و تاسیس مرکز منطقه ای شرکت هواپیمایی ANA در قشم را اعلام کردند.

وی ادامه داد: در اين جلسه در زمینه همكاری شركت هواپیمایی ژاپن (ANA) با سازمان منطقه آزاد قشم و شركت سرمايه گذاری و توسعه قشم با هدف راه اندازی خط هوايی اختصاصی Fly Qeshmبحث و تبادل نظر شد.

به گفته باقری نژاد، هیات اعزامی سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم در این سفر با معاون برنامه ریزی و راهبردی شرکت هواپیمایی ژاپن (ANA) در محل دفتر مرکزی هلدینگ ANA  در توکیو پایتخت ژاپن راه های همکاری فعالیت های هوایی را بررسی کردند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در زمینه های مختلف زیرساختی و انرژی در قشم نیز از موضوعاتی بود که در این سفر با مسئولان گروه شرکت‌های میتسوبیشی ژاپن در مورد آن تبادل نظر شد.

بنا به این گزارش، پس از موفقیت ایران در مسئله برجام، بسیاری از کشورهای مهم جهان از قاره های مختلف از جمله اروپا، آفریقا و آسیا علاقمندی خود را برای حضور در منطقه آزاد قشم و سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های مهم صنعتی و اقتصادی این منطقه اعلام داشته اند که به نظر می رسد ژاپن از شرایط بهتری برای بازنگری در طرح جامع منطقه آزاد قشم و سرمایه گذرای در طرح های مختلف این جزیره  برخوردار باشد.

شایان ذکر است که تیم ژاپنی جایکا نیز از زمستان سال 94 با استقرار رسمی در منطقه آزاد قشم تحقیقات وسیع خود را در زمینه شیلات در آبهای جزیره قشم آغاز کرده است.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو