برگزاری کمیته اجرایی اجلاس شورای همکاری مناطق آزاد کشورهای حاشیه خزر

  • چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 - 17:42
  • 0 دیدگاه
اولین جلسه کمیته اجرایی اجلاس شورای همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای حاشیه خزر به ریاست رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در این منطقه برگزار شد.
به گزارش فرینا، اولین جلسه کمیته اجرایی اجلاس شورای همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای حاشیه خزر به ریاست رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در این منطقه برگزار شد.
رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاس در مراودات منطقه ای و فرا منطقه ای کشور اظهار داشت: این اجلاس در راستای تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد حاشیه دریای خزر برگزار می شود و با توجه به ابعاد و گستره جغرافیایی کشورهای حوزه شمول، باید از ظرفیت تمامی نهادها، به خصوص وزارت امور خارجه، نهاد های اجرایی مرتبط و اتاق های بازرگانی استفاده نمود.
مدیرعامل سازمان با بیان اینکه جلسات کمیته های اجرایی این اجلاس به منظور برگزاری مناسب و هدف‌مند به صورت هفتگی تشکیل شود، افزود: در نخستین اجلاس علاوه بر اعلام رسمی تأسیس اتحادیه همکاری مناطق آزاد کریدور نوستراک، تدوین اساسنامه و منشور همکاری، تعیین رئیس نایب رئیس و دبیرخانه دوره ای اتحادیه بهمراه تعیین زمان و مکان و دستور کار اجلاس بعدی انجام می شود.
مسرور با تصریح بر اینکه فعال سازی کریدور نوستراک، کریدور چین-آکتاو-انزلی و توسعه مبادلات تجاری با کشورهای منطقه خزر مهمترین هدف میزبانی نخستین اجلاس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این کریدور از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی است در خصوص اهداف تشکیل این اتحادیه گفت: ایجاد هماهنگی در روشها و رفتارهای متقابل و تعادل تعرفه های خدمات حمل و نقل در تخلیه و بارگیری کالا، در زمینه گمرکات و استاندارد و انجام سرمایه گذاری های مشترک و جذب و هدایت سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله مهمترین دلایل تشکیل اتحادیه همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کریدور شمال- جنوب می باشد.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد انزلی در سال گذشته میزبان پانزدهمین اجلاس بین المللی اتاقها ی بازرگانی منطقه بر عهده داشت و در پایان در این نشست مقرر شد دبیرخانه این اجلاس در سازمان آغاز به کار کند.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :