توسعه سرمایه گذاری هدف اصلی سرمایه گذاران چینی در قشم

همزمان با ورود نخستین گروه از سرمایه گذاران استان گوانگ دونگ چین به منطقه آزاد قشم، طرح های اقتصادی این جزیره با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از سرمایه گذاران چینی مورد مذاکره قرار گرفت.
به گزارش فرینا؛ در ابتدای  این نشست که با حضور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری ، معاون فنی و عمرانی ، مدیر عامل فرودگاه بین المللی قشم وچند تن از مدیران بخش های بنادر وصنعت ومعدن در سالن مرکز بین المللی رشد قشم بر گزار شد ، کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تامین هزینه های مالی و زمان اجرای پروژه ها برای جذب سرمایه گذاران از اولویت های ما در قشم است.
وی ادامه داد: در قشم پکیج کاملی از فرصت های سرمایه گذاری وجود دارد که هر طرح با شرایط خاص مالی و عملیاتی همراه خواهد بود.
به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم ، طرح جامع ارتباطی خلیج فارس متشکل از چهار طرح مهم شامل پل، راه زمینی، راه ریلی و توسعه اسکله کاوه می باشد.
وی بیان داشت: شرکت های چینی به دو صورت میتوانند در طرح های اقتصادی و صنعتی قشم مشارکت کنند از جمله ساخت یک مجموعه و بهره برداری از آن در قالب کارگاه یا کارخانه های مختلف در شهرک صنعتی طولا یا سرمایه گذاری در طرح های عظیم همانند طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل، که در قرار داد نحوه بازگشت سرمایه و سود آن مشخص خواهد شد.
معاون فنی وعمرانی سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست گفت: قشم از چشم انداز روشنی در بخش ساخت ترمینال های مسافری در فرودگاه، بنادر، پل خلیج فارس، صنایع و حوزه گردشگری برخوردار است.
احمد رئیسی افزود: برای پروژه های عمرانی در قشم پیشنهاد می شود با ایجاد کار  گروه های تخصصی در خصوص ابعاد فنی هر پروژه مذاکره کنیم.
به گفته وی: طرح های عمرانی قشم از جمله پل خلیج فارس، فرودگاه و راه سازی دارای توجیه اقتصادی مناسب هستند و سرمایه گذاری در هر یک از این پروژه ها مقرون به صرفه است.
خوان چون زا نماینده تیم اعزامی استان گوانگ دونگ چین نیز با اظهار علاقمندی برای همکاری های اقتصادی در قشم گفت: استان گوانگ دونگ به عنوان یکی از مهمترین مراکز اقتصادی چین از توانمندی بالا برای اجرای پروژه های قشم برخوردار است.
 وی افزود: تفاهم نامه ای که بین قشم و استان گوانگ دونگ در سفر رئیس جمهور چین به ایران امضا شده فرصت مناسبی را برای همکاری های دو طرف فراهم کرده است.  
نماینده تیم اعزامی استان گوانگ دونگ چین بیان داشت: تیم اعزامی از استان گوانگ دونگ چین در بخش های پل سازی، فرودگاهی، بنادر و اسکله ها، راه سازی و حمل ونقل دارای  کارنامه درخشان است.
بنا به این گزارش، تیم های تخصصی سازمان منطقه آزاد قشم و هیئت چینی در قالب دو کارگروه در سالن مرکز بین المللی رشد قشم راه های همکاری در حوزه های مختلف را بررسی کردند..                        

 تیم اعزامی استان گوانگ دونگ چین نخستین گروه از تیم  180 نفره ای هستند که قرار است در نشست با مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم راه های همکاری در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری در این جزیره را مورد ارزیابی نهایی قرار دهند.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو