دوچرخه سوار بین المللی سواحل مکران را رکاب می زند

در جریان برگزاری کنفرانس آیورا در چابهار، ایرج روغنچی دوچرخه سواربین المللی و حامی سواحل مکران با بدرقه مقامات ایرانی، خارجی و خبرنگاران، سواحل مکران را رکاب می زند.

به گزارش فرینا، این دوچرخه سوار که قصد دارد 2000 کیلومتر مسافت سواحل مکران را رکاب بزند، پیش از این نیز به عنوان سفیر صلح ایران کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان را با شعار «یک دریا پنج ملت دوست» رکاب زده بود. وی كه به عنوان مدرس فدراسيون دوچرخه سواري و كوهنوردي هم فعاليت مي كند، در طي اين سفر پیام صلح و دوستی و حفاظت از محیط زیست ملت ایران را به مردم و مسئولان كشورهاي حاشيه دریای خزر رساند.

روغنچی در مورد سفرهایش معتقد است که سختي هاي خاص خودش را دارد. با وجود اینکه وی در ابتدا بدون حمايت ، سفرهایش را شروع كرد، تاکید دارد که چنين كارهاي بزرگي نياز به حمايت هاي بزرگ هم دارد. 
این دوچرخه سوار که همیشه حمایت خود را از محیط زیست اعلام کرده، پروژه رکاب زنی مسير بافت كرمان تا تبريز با شعار آب پاك، خاك پاك و انسان سالم را نیز در کارنامه خود دارد.  وی پس از اینکه خانم دکتر ابتکار به عنوان رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست منصوب شد، طرح رکاب زنی کشورهای حاشیه دریای خزر را با شعار يك دريا و پنج ملت دوست رائه کرد که با استقبال مواجه شد.
روغنچی از برخورد خوب مردم در طول سفرهایش یاد کرده و معتقد است که وقتی مردم کشورهای دیگر پرچم ايران را در كنار پرچم كشور خودشان مي ديدند واکنش های مثبتی داشتند و سفرای ایران نیز در کشورهای دیگر کمک های فراوانی در تسهیل این سفرانجام داده اند.
روغنچي در مورد برنامه سفري آينده اش عنوان کرد که در حال حاضر ركاب زدن دور كمربند كره زمين را هدف قرار داده و با وجود اینکه این پروژه سنگيني است و هزينه بالایی دارد اما با اين حال اميدوار است اسپانسري پيدا شود و براي مطرح شدن نام ایران از وی حمايت كند.

کنفرانس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا ـ iora » با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار 30 و 31 اردیبهشت ماه سالجاری در چابهار برگزار شد.



امتیاز به خبر :