کنفرانس آیورا فرصتی برای معرفی فرهنگ ایرانی به جهانیان

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگ و گردشگری استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: کنفرانس آیورا فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ های ایرانی به جهانیان است و باید این فرصت را غنیمت شمرد.

به گزارش فرینا، الماس قبادی کنفرانس آیورا بزرگترین اجلاس کشور در دوران پسابرجام است که باعث شده ایران به دلیل یرگزاری ان شاهد حضور و میزبان کشورهای متعدد از قاره های متعدد باشد که این خود فرصتی بزرگ برای معرفی کشور به جهانیان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری موفق این اجلاس بزرگ نه تنها می تواند باعث معرفی و شناخت بهتر جهانیان از کشور شود بلکه می تواند رونق اقتصاد کشور را نیز در بر داشته باشد لذا همه باید برای برگزاری هرچه موفق تر آن تلاش کنند تا با میزبانی شایسته از مهمانان، مهمان نوازی ایران و ایرانی را به آنان نشان داد.

قبادی در خصوص برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در چابهار عنوان کرد: در حاشیه اجلاس برای معرفی بهتر کشور به جهانیان جشنواره اقوام ایران زمین نیز برنامه ریزی شده و در بخش عشایر برگزار می شود و در این جشنواره مهمانان می توانند با سیاه چادرها، زندگی عشایری، فرهنگ و سنت های عشایری و حتی غذا های عشایران نقاط مختلف کشور آشنا شوند و این خود یک فرصتی بسیار مناسب برای معرفی استان ها به مهمانان است که باید آن را غنیمت شمرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش زمینه جذب گردشگری خارجی و رونق آن در وحله اول رونق گردشگری داخلی است لذا باید در این حضوره به طور جدی وارد شد و گردشگری داخلی را گسترش داد که اجلاس آیورا این امکان را نیز فراهم کرده است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگ و گردشگری استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان مردمانی بسیار خون گرم، مهمان نواز و زحمت کش هستند اما متاسفانه آن گونه که شایسته این مردم است معرفی نشده اند لیکن اجلاس آیورا این شرایط را فراهم کرده که استان سیستان و بلوچستان و مردمانش ان گونه که هستند به همکان معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه عشایر خود مصداقان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند اذعان کرد: در جهت اجرایی کردن شعار اقتاد مقاومتی اقدام و عمل جشنواره برگزار شده در حاشیه اجلاس بین المللی آیورا نمایانگر واقعی اقتصاد مقاومتی است و این نیز خود باید به درستی به جهانیان نشان داده و شناسانده شود.

الماس قبادی بیان کرد: با رونق گردشگری عشایری و توانمند کردن این قشر می توان در جذب گردشگر خارجی هرچه بهتر اقدام کرد و این نیز خود می تواند درآمد هایی پایدار و پاک را برای کشور به ارمغان آورد چرا که عشایر خود حاصل همزیستی با طبیعت هستند و آن را آلوده نمی کنند لذا می توانند باعث توسعه پایدار گردشگری نیز باشند.

وی ادامه داد: آیین ها و موسیقی نیز یکی از فرهنگ های مهم هر منطقه از کشور به حساب می آیند که در جذب گردشگر نیز نقش بسزایی را ایفا می کنند لذا علاوه بر حفظ این آیین ها باید با بهره گیری از آنان شرایط جذی توریست را فراهم و کشور را نیز به جهانیان معرفی کرد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگ و گردشگری استان کهکیلویه و بویراحمد در پایان گفت: اجلاس بین المللی آیورا و جشنواره اقوام ایرانی فرصتی مناسب برای معرفی کشور به مهمانان خارجی که نمایندگان هر کشور هستند، است و نباید برای رسیدن به توسعه پایدار از چنین فرصت هایی به آسانی گذشت.

کنفرانس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا ـ iora » با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار 30 و 31 اردیبهشت ماه سالجاری در چابهار برگزار شد.



امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو