تسهیل در قانون تجارت و جذب سرمایه اولویت اتحادیه آیورا

  • دوشنبه 3 خرداد 1395 - 10:17
  • 0 دیدگاه
بیانیه پایانی کنفرانس آیورا پس از دو روز نشست مشترک میان کارشناسان و صاحب نظران داخلی و خارجی حوزه اقتصاد و مناطق آزاد توسط دکتر محمود احمدی افزادی بیر کنفرانس قرائت شد.

به گزارش فرینا، بر اساس این بیانیه، رؤسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند، توافق کردند سازو کاری منطقه ای برای همکاری میان کشورهای عضو تشکیل شود تا به صورت منظم مسائل مهم اقیانوس هند بررسی و پیگیری شود.
تسهیل قانون تجارت در مناطق آزاد، مقررات زدایی، استاندارد سازی فرایند های جذب سرمایه و انتقال فن آوری از مهم ترین مسائلی است که در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر علی شمس اردکانی رئیس نشست پایانی ، دکترمحمود احمدی افزادی دبیر اجلاس به همراه کارشناسان ارشد وزارت امور خارجه بر روند ارائه و تصویب پیشنهادها نظارت کرده و با مذاکره و گفت و گو نظرات و منافع جمهوری اسلامی ایران را در بندهای بیانیه لحاظ کردند. همچنین مقرر شد مرکز علوم و انتقال فن آوری اتحادیه آیورا برای ایجاد این سازوکار منطقه ای چارچوب حقوقی و قانونی طراحی و نتیجه را به شورای مقامات ارشد و وزیران اتحادیه گزارش کند.

این بیانیه به اتفاق آرا و در حضور دکتر اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصویب و فرایند عملیاتی شدن آن آغاز شد. نماینده اندونزی به عنوان رئیس دوره ای این اجلاس در آیورا، این اجلاس را یک نشست تاریخی خواند و آن را نقطه عطفی در فعالیت‌های بیش ازهزار بندر و منطقه آزاد در سواحل اقیانوش هند اعلام کرد.
کنفرانس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا ـ iora » با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار 30 و 31 اردیبهشت ماه سالجاری در چابهار برگزار شد.

 

 

امتیاز به خبر :