بنیاد مستضعفان سرمایه گذار پرورش ماهی در قفس در قشم

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای پرورش 10 هزار تن ماهی در قفس با سازمان منطقه آزاد قشم تفاهم نامه همکاری امضا کرد.
به گزارش فرینا، سرمایه گذاری پرورش 10 هزار تن ماهی در قفس طی چند فاز و در یک دوره پنج ساله در دفتر حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضور فرهنگ دادخواه عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع غذایی سینا متعلق به بنیاد مستضعفان، به امضا طرفین رسید.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مشارکت در این طرح را در راستای تحقق و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین تاکید دولت تدبیر و امید با هدف تولید صادرات محور، امنیت غذایی و ایجاد اشتغال پایدار در قشم بسیار مهم و حائز اهمیت دانست.
مومنی یادآور شد: انتقال فناوری های پیشرفته از مناطق آزاد به داخل کشور، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج مهمترین وظایف مناطق آزاد کشور از جمله قشم است که رهبر معظم انقلاب در بند 11 ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید کرده اند.
بنا به این گزارش پرورش 10 هزار تن ماهی در قفس طی چند فاز و در یک دوره پنج ساله به منظور ایجاد اشتغال، تولید، صادرات و امنیت غذایی و همچنین شروع مطالعات دو ماه پس از امضا تفاهم نامه و ارائه برنامه اجرایی پس از اتمام مطالعات به سازمان منطقه آزاد قشم از تعهدات بنیاد مستضعفان در این طرح می باشد.
همکاری برای ثبت شرکت و صدور مجوزهای مورد نیاز، همکاری در زمینه دریافت موافقت محیط زیست و دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، تامین آب و برق مورد نیاز طرح و واگذاری زمین با نرخ مورد توافق پس از مطالعات مورد نیاز نیز از جمله تعهدات سازمان منطقه آزاد قشم به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می باشد.

مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم پس از اعلام نامگذاری سال 1395 تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب، در همه فعالیت های خود به ابعاد مختلف این نامگذاری و نقش مناطق آزاد در اجرای بند 11 اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته اند.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو