پیوند عاطفی و تاریخی ایرانی ها با خرمشهر و آبادان انکارناپذیر است

هفته فرهنگی مقاومت شهرهای خرمشهر و آبادان توسط سازمان منطقه آزاد اروند در باغ موزه دفاع مقدس تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش فرینا، معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه شهرهای خرمشهر و آبادان بعد از گذشت سه دهه جنگ هنوز به عنوان شهرهای جنگ زده مطرح هستند، عنوان کرد: از سال گذشته شهرداری تهران با تصمیم شهردار و شورای شهر فعالیت های عمرانی را در خرمشهر و آبادان آغاز کردند که در این زمینه همکاری و همبستگی میان منطقه آزاد اروند و شهرداری تهران اتفاق افتاده و بسیاری از طرح ها به صورت مشترک در حال انجام است که دستاوردهای آن در فضای نمایشگاهی طی هفته فرهنگی مقاومت به نمایش گذاشته می شود.

سید مرتضی نعمت زاده با اشاره به شهید بهروز مرادی پس از آزادی خرمشهر بر روی تابلویی نوشت که به خرمشهر خوش آمدید؛ جمعیت 36 میلیون نفر، اظهار داشت: به دنبال ایجاد فضایی هستیم که مردم تهران در کنار مردم خرمشهر باشند همان طور که در دوران دفاع مقدس مردم خرمشهر با مقاومت خود سرنوشت جنگ را تغییر دادند و نگذاشتند که برنامه شرق و غرب برای کشور ما محقق شود.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به برنامه های هفته فرهنگی مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس افزود: یکصد هنرمند خرمشهر و آبادانی در طول این هفته در تهران حاضر می شوند و آثار و دستاوردهای هنری خود را عرضه می کنند. همچنین یکصد هنرمند کارآفرین صنایع دستی و آثار خود را در قالب برپایی نمایشگاه به فروش می رسانند.

وی با اشاره به اینکه در این هفته فعالیت هایی در قالب برگزاری همایش، برنامه های هنری و برپایی نمایشگاه اجرا خواهد شد، گفت: یکصد غرفه نمایشگاهی در محل حدفاصل پارک طالقانی با باغ موزه دفاع مقدس، صنایع دستی و آثار هنری خود را عرضه می کنند. همچنین نمایشگاه های عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، کتاب و فیلم و گرافیک با موضوع سرداران جنگ و روحانیون و شهدای مقاومت خرمشهر برپا می شود. در این ایام تئاتر و نمایش های خیابانی اجرا می شود و فعالیت های آیینی در قالب برپایی سیاه چادرها اجرا خواهد شد.

نعمت زاده با اشاره به همزمانی اعیاد شعبانیه با سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: با توجه به همزبانی اعیاد شعبانیه و سوم خرداد تلاش کرده ایم تا فضای شادی را در برنامه های هفته فرهنگی مقاومت برای مردم ایجاد کنیم و خاطره خوبی برایشان بگذاریم و مردم شاهد افتخارات و دستاوردهای جدیدی در این نمایشگاه خواهند بود.

وی در ادامه با بیان اینکه خرمشهر و آبادان دو شهر ملی هستند، بیان کرد: ایرانی ها پیوند عاطفی و تاریخی با این دو شهر دارند و امیدواریم که برنامه هفته فرهنگی مقاومت فرصت خوبی برای شهرهای آبادان و خرمشهر باشد.

همچنین سردار احمد غلامپور و سردار دقیقی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از دوران آزادسازی خرمشهر و آبادان پرداختند.
در این برنامه، خوانش شعر از سوی امید روزبه شاعر آیینی جنوب کشور و تقدیم آن به شهید محمد جهان آرا و مدافعان حرم و اجرای نمایش با موضوع حماسه آزادسازی خرمشهر و آبادان از سوی یوسف بختیاری با استقبال حضار مواجه شد.

در پایان این مراسم به پاس قدردانی از دلاورمردی های نقش آفرینان حماسه آزادسازی خرمشهر، از جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و سرداران دلیر سپاه و ارتش با اهدای تندیس یادبود تجلیل به عمل آمد.

هفته فرهنگی مقاومت شهرهای خرمشهر و آبادان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از چهارم تا دهم خردادماه در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار می شود. 

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :