راه اندازی نسل 3 تلفن همراه (3G) در خداآفرین ارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی از راه اندازی نسل 3 تلفن همراه (همراه اول و ایرانسل) تا پایان شهریورماه امسال در شهرستان خداآفرین خبر داد.
به گزارش فرینا، اولین جلسه شورای هماهنگی ICT شهرستان خداآفرین با موضوع بررسی مشکلات و موانع حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان خداآفرین در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی از راه اندازی نسل 3 تلفن همراه (همراه اول و ایرانسل) تا پایان شهریورماه امسال در شهرستان خداآفرین خبر داد.

حسین زاده در این جلسه با اشاره به اینکه 83 درصد جمعیت روستایی خداآفرین تحت پوشش همراه اول قرار دارد افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در این شهرستان 21 درصد می باشد و 27 روستا نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار است.
وی گفت: اخیرا 28 کیلومتر از 40 کیلومتر جاده جدیدالاحداث کلیبر منطقه آزاد ارس-محدوده خداآفرین(جانانلو) تحت پوشش تلفن همراه اول قرار گرفته و 12 کیلومتر باقی مانده نیز بزودی با تامین برق، ایستگاه BTS نصب می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی همچنین از حل مشکل واگذاری تلفن ثابت تا پایان شهریور ماه خبر داد.
در ادامه فرماندار خداآفرین پایین بودن ضریب نفوذ تلفن همراه، نفوذ اپراتور بیگانه و ایجاد اختلال در اپراتور داخلی، عدم پوشش تلفن همراه در بسیاری از نقاط را مشکل اصلی حوزه مخابرات این شهرستان برشمرد و خواستار ارتقا کیفیت خدمات و امکانات و زیرساخت حوزه مخابرات شد.
همچنین در پایان این نشست ملکی قائم مقام مدیرعامل منطقه آزاد ارس در مرکز خداآفرین از آمادگی این سازمان برای توسعه زیرساخت های مخابرات در شهرستان خداآفرین خبر داد.

اولین جلسه شورای هماهنگی ICT شهرستان خداآفرین با حضور مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، شرکت ارتباطات زیرساخت، پست و پست بانک، تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات استان و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل با موضوع بررسی مشکلات و موانع حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان خداآفرین در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو