بازار سرمایه، استراتژیک ترین برنامه آینده منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها، شروع فعالیت در بازار بورس را نتیجه فعالیت و گستردگی بازار کالا در منطقه آزاد اروند توصیف کرد.
به گزارش فرینا، در مراسم افتتاح تالار بورس کالا، خدمات و انرژی منطقه آزاد اروند، محمدرضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها، راه اندازی گام اول ورود به بازار سرمایه را نتیجه فعالیت گسترده بازار کالا و خدمات به ویژه بخش صادرات را در منطقه، دانست.
وی در جمع کارشناسان و مدیران ارشد بازار سرمایه کشور، افزود: تبادلات کالا و مبادلات ارزی انجام شده در سال 94 در حوزه صادرات  به کشورهای همسایه و بطور کل بازار کالا، به میزان یک میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است و این میزان حجم مبادلات ارزی، سرآغازی برای تقویت گردش مالی و ایجاد و بستر سازی به منظور گسترش بازار مالی و سرمایه در منطقه آزاد اروند است.
معتمدی، توجه به توسعه زیرساخت های مالی را از ضروریات سرمایه گذاری و تقویت بنیه و ساختار اقتصادی منطقه توصیف کرد و خاطر نشان کرد: سیاست گذاری های ما در حوزه های مختلف اقتصادی، تا دیروز متمرکز بر بازار کالا و خدمات بود. اما امروز، علاوه بر تقویت و گسترش بازار کالا از مسیر تقویت تولید و صادرات، ایجاد و بسترسازی ساختار مالی و جهت دهی به بازار پول و سرمایه از ضروریات اجتناب ناپذیر فعالیت در حوزه سرمایه گذاری است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب کارها در پایان گفت: ما امروز توانستیم با درایت و تدبیر مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره محترم، بستر زیر ساخت های مهم اقتصادی را در منطقه آزاد اروند ایجاد نماییم و این رویکرد و سیاست گذاری ما در بخش کلان اقتصادی است و ساختاری است که رشد و توسعه بلند مدت همراه با تقویت همه  شاخص های اصلی توسعه را به همراه دارد.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو