اتاق مشترک بازرگانی قشم و «گوانگ جونگ» چین راه اندازی می شود

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: راه اندازی اتاق مشترک بازرگانی بین منطقه آزاد «گوانگ جونگ» استان «گوانگ دونگ» چین و منطقه آزاد قشم مورد توافق مسئولان دو طرف قرار گرفته است.
به گزارش فرینا، کیهان عباسیان در حاشیه نشست مشترک مدیران و کارشناسان سازمان منطقه آزاد قشم با هیات 24 نفره چینی که برای توسعه همکاری های مشترک به این جزیره آمده اند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: راه اندازی اتاق مشترک بازرگانی مورد تاکید دو طرف و راهکاری برای اجرای تفاهم نامه اخیر رئیسان جمهوری دو کشور ایران و چین است.
وی اضافه کرد: در این نشست مقرر شد ظرف مدت 10 روز اتاق مشترک بازرگانی با هدف سرعت بخشیدن به توافق های جدید، برای سرمایه گذرای فعالان اقتصادی چین در منطقه آزاد قشم راه اندازی شود.
عباسیان ایجاد شهر پوشاک، توسعه صنعت تولید قطعات الکترونیکی و تبدیل قشم به قطب آی.تی منطقه، تولید قطعات مدرن پلاستیکی و مبل و ایجاد شهر هوشمند را از جمله محورهای اصلی همکاری های دو کشور در منطقه آزاد قشم اعلام کرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت ها، مزیت ها و روند اجرای طرح های یاد شده در قالب 6 کارگروه بررسی می شود، افزود: در این کارگروه ها با معرفی قوانین و مقررات سرمایه گذرای در قشم، بر امنیت و مقرون به صرفه بودن سرمایه گذاری در این جزیره تاکید کرده ایم.
به گفته عباسیان، هیات چینی بررسی راه های سرمایه گذرای در این منطقه را بررسی و قشم را ظرفیت مهمی برای سرمایه گذرای اعلام کرده و خواستار گسترش و تداوم همکاری های مشترک شده اند.
به گزارش ایرنا، پس از سفر رئیس جمهوری چین در بهمن ماه سال گذشته به ایران و حضور استاندار استان «گوانگ دونگ» در قشم که منجر به امضای تفاهم نامه همکاری شد، چند هیات چینی در ماه های گذشته به جزیره قشم سفر کرده اند.

قرار است امشب یک تیم 37 نفره چینی با سفر به جزیره قشم در ارتباط با نحوه سرمایه گذاری در بخش آب، برق، نفت، گاز و انرژی با مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم مذاکره کنند.

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :