امیدواری به سرمایه گذاری آلمانی ها در مناطق آزاد ایران

  • دوشنبه 10 خرداد 1395 - 13:43
  • 0 دیدگاه
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: بسترهای مناطق آزاد برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و انرژی فراهم است.
به گزارش فرینا، اکبر ترکان در دیدار با هیات سرمایه گذاری آلمان در هتل اسپیناس تهران با بیان اینکه سابقه همکاری ایران و آلمان دیرینه است، گفت: سابقه همکاری ایران و آلمان در ساخت تجهیزات نظامی به 82 سال می رسد و این همکاری مشترک در تامین و ساخت تجهیزات حمل و نقل به 55 سال می رسد.

وی افزود: در صنعت حمل و نقل همکاری ایران و آلمان سابقه ای 30 ساله دارد که هم اکنون واگن پارس یکی از نمونه های موفق این همکاری است؛ همکاری ایران و آلمان در صنعت برق و ساخت نیروگاه ها و توربین های گازی از طریق دو شرکت مپنا و زیمنس به موفقیت های خوبی رسیده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: ایران و آلمان همچنین در صنعت پتروشیمی همکاری هایی با سابقه 25 سال دارند و این همکاری هنوز هم ادامه دارد و ایران امیدوار به توسعه در این صنعت است.

وی تاکید کرد: وجود یک شریک تجاری ایرانی در کنار سرمایه گذاران خارجی می تواند مؤثر باشد اما حضور آنان برای امر سرمایه گذاری الزامی نیست.

ترکان خطاب به سرمایه گذاران آلمانی توصیه کرد: به سرمایه گذاران خارجی توصیه می کنم از وجود شرکای ایرانی مود اعتماد استفاده کنند و یا مستقیما سرمایه گذاری کنند؛ البته هیچکس خودش را نباید به شما تحمیل کند.

مشاور رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران می توانند از مزیت های قانونی مناطق آزاد کشور استفاده کنند، گفت: استفاده از معافیت های مالیاتی، گمرکی، قانون مجزای کار، استفاده از معافیت صدور روادید و قوانین پولی و بانکی و و وجود آفشور بانک ها می تواند به سرمایه گذاران بیش از پیش کمک کند.

 

 

امتیاز به خبر :