با پایلوت شدن اروند/سامانه جامع گمرکی در مناطق آزاد فعال شد

  • چهارشنبه 12 خرداد 1395 - 12:36
  • 0 دیدگاه
خدمات جامع گمرکی مناطق آزاد کشور امروز در منطقه آزاد اروند به صورت پایلوت به اجرا درآمد.

به گزارش فرینا، اتصال گمرک مناطق آزاد به شبکه گمرک کشور وعده ای بود که پیش از این اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مطرح کرده بود تا آنچه در گمرک مناطق آزاد برای امور تجاری به ثبت می‌رسد، در شبکه گمرک کشور نیز لحاظ شود که این امر موجب تسریع در روند عملیات های گمرکی، تسهیل تجارت در این مناطق و جذب سرمایه می‌شود.

اکبر ترکان با سفر به منطقه آزاد اروند خدمات جامع گمرکی مناطق آزاد کشور را به صورت پایلوت در این منطقه آزد افتتاح کرد تا پس از مشاهده عملکرد و تکمیل امور فنی آن این سامانه به صورت عمومی در مناطق آزاد هفت گانه کشور مستقر شود.

ترکان در مراسم آغاز به کار سامانه جامع خدمات گمركي فرامرزي منطقه آزاد اروند گفت: از این پس سالم سازی و شفاف سازی فعالیت های گمرکی مناطق آزاد با اتصال سامانه گمرک منطقه آزاد به سامانه جامع گمرک جمهوری اسلامی انجام می شود.

منطقه آزاد اروند پایلوت راه اندازی این سامانه است و بقیه مناطق آزاد کشور نیز به زودی به این سامانه مجهر خواهند شد.

فنس‌کشی حوالی آبادان و خرمشهر و الحاق این زمین‌ها به منطقه آزاد اروند از دیگر طرح هایی بود که در منطقه آزاد اروند به اجرا در آمد که بر اساس این طرح ها کل آبادان و خرمشهر را با وسعت 34 هراز هکتاری منطقه آزاد به شمار می‌روند و قوانین و مقررات مناطق آزاد حاکم خواهد شد.

بازدید از روند اجرای طرح فنس‌کشی و الحاق این زمین‌ها به منطقه آزاد اروند نیز از دیگر برنامه های دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی کشور در سفر به آبادان خواهد بود.

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :