مروری بر طرح هایی که ترکان در منطقه آزاد اروند از آنها بازدید کرد

  • شنبه 15 خرداد 1395 - 10:20
  • 0 دیدگاه
هفته گذشته با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ، بهره برداری از چند عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد اروند آغاز شد.
به گزارش فرینا، این طرح ها شامل پنجره واحد و سامانه جامع خدمات گمرکی فرامرزی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند، ساختمان مرکز خدمات سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند، ساختمان واحد خدمات اینترنتی و بهره بردای از باند دوم بلوار اروند آبادان است.

ترکان در سفر به شهرهای بندری آبادان و خرمشهر که در محدوده آزاد اروند واقع شده اند بر شتاب بخشیدن به رونق اقتصادی منطقه پس از برجام تاکید کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سفر به منطقه آزاد از چند پروژه عمرانی و تولیدی از جمله مجتمع فولاد خرمشهر و طرح حصار کشی منطقه اروند بازدید کرد و گفت: منطقه آزاد اروند باید به قطب تولیدملی و صادرات غیرنفتی کشور تبدیل شود و این ظرفیت در منطقه آزاد اروند وجود دارد.

در این بازدید اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند ، گزارشی از وضعیت طرح های عمرانی و سرمایه گذاری و روند صادرات غیرنفتی را بیان کرد.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 فعالیت خود را در محدوده ای بالغ بر 17هزار هکتار شروع کرد ولی در جریان سفر روحانی رئیس جمهوری به خوزستان با افزایش محدوده این منطقه به 34هزار هکتار موافقت کرد.

بنادر آبادان ، خرمشهر و جزیره گردشگری مینو بخشی از محدوده منطقه آزاد اروند است.
تاکنون چندین شرکت چینی ، کویتی ، اماراتی و کره ای  در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.
برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو