ترکان: سودهای بانکی علت رکود بازار سرمایه است

  • شنبه 15 خرداد 1395 - 11:02
  • 0 دیدگاه
مشاور رئیس جمهوری گفت: با توجه به رقابت دو بازار پول و سرمایه، سودهای بانکی باعث شده بازار سرمایه از رونق بیفتد.
به گزارش فرینا، اکبر ترکان جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: تنها فعالیت های آلوده اقتصادی می توانند با سودهای 28 درصد زنده مانده و تداوم یابند و گرنه کسب و کار تجاری یا صنعتی حداکثر 12 درصد سودآوری دارد.

وی بهره های بالای بانکی را علت شکست تولید خواند و گفت: اکنون کم خطر ترین راه حفظ سرمایه همین سودهای بانکی است که مالیات نیز به آن تعلق نمی گیرد.

وی با اشاره به تاکید مسئولان کشور بر موضوع اشتغال و کارآفرینی تاکید کرد: راه حل اشتغالزایی این است که ظرفیت های خالی صنایعی که زیر توان واقعی تولید، فعالیت می کنند افزایش یابد.

ترکان گفت: عده ای از تولید کنندگان زیر 70 درصد توان خود و برخی نیز زیر 50 درصد ظرفیتشان فعالیت دارند که اگر اینها به ظرفیت واقعی تولید خود برسند نزدیکترین فضا برای اشتغال ایجاد می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ساختمان، فضا، آب و برق، زیرساختها و نیروهای متخصص در این واحدها موجود است بنابراین با رونق گرفتن تولید آنها، قدرت خرید مردم نیز بالا می رود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به برنامه دولت برای افزایش مناطق آزاد تجاری نیز گفت: پیشنهادهایی در مجلس برای افزایش مناطق آزاد تجاری وجود دارد و منتظر هستیم مجلس جدید آن را بررسی و اعلام نظر کند.

 

 

امتیاز به خبر :