بازديد سرمايه گذاران کره ای از منطقه ویژه زرندیه

یک هیات تجاری متشکل از سرمايه‌گذاران و صاحبان صنايع بزرگ توليدي و ساختماني از منطقه ویژه اقتصادی و شهرک جديد توريستي ورزشي، تجاري و اقامتي ايرانيان واقع در شهرستان زرندیه بازدید کردند.

به گزارش فرينا، مدیر منطقه ویژه اقتصادی زرندیه در اين بازديد گفت: با توجه به نزديكي منطقه ويژه اقتصادي زرنديه به تهران و وجود فرودگاه بين‌المللي، آزادراه و راه آهن، امكاناتي كه در اين منطقه ايجاد مي‌شود مورد استقبال سرمايه‌گذاران واقع شده است.
حسن الوانی به امکانات منطقه ویژه اقتصادی زرندیه(ایرانیان) اشاره کرد و افزود: این مجموعه با حضور نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز اصلی داخلی و خارجی به مرکز ویژه تجارت خودرو تبدیل می‌شود.
الواني، وجود واحدهای تجاری و خدماتی به منظور تسهیل در فعالیت‌های اقتصادی منطقه، ایجاد امکانات انبارداری، تخلیه و بارگیری کالاها، مراکز صادرات مجدد انواع کالا، مراکز تحقیق و توسعه، مراکز آموزشی و دانشگاهی، احداث پیست تست خودرو و امکان اسکان در منطقه را از جمله امکانات منطقه ویژه اقتصادی زرندیه عنوان کرد.
وي گفت: وجود هتل آپارتمان شهر جدید پرند در فاصله دو کیلومتری(در حال بهره برداری)، احداث هتل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در فاصله هفت کیلومتری، وجود هتل سرزمین ایرانیان در داخل منطقه ویژه، استقرار شعب بانک ها و بیمه‌های کشور، ارائه خدمات پزشکی درمانی و خدمات ایمنی؛ ارائه امکانات و تسهیلات ارتباطی مخابراتی، رادیویی، ماهواره، سرویس دیتا و اینترنت از دیگر امکانات منطقه است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی زرندیه افزود: براساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوري اسلامي ايران و در صورت تصويب مجلس بانك‌ها و شركت‌هاي بيمه خارجي، همچنين دانشگاه‌هاي خارجي اجازه فعاليت در مناطق ويژه اقتصادي را خواهند داشت. 

* توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی كره و ايران
سهام‌دار بوسان‌اير و مالک چندين كارخانه توليد فولاد و ورق در کره جنوبی نيز که با همراهي مديران سفارتخانه‌هاي كره و ايران به زرندیه سفر کرده بود، گفت: این هیات با هدف توسعه روابط تجاری و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرک توریستی، تجاری و اقامتی در راستای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی به این منطقه سفر کرده است.
شين جونگ تائک با اشاره به احداث این مجموعه عظیم تفریحی و توریستی در زرندیه افزود: از ديدن اين طرح بسيار شگفت‌زده شدم. بنده به كشورهاي زيادي مسافرت رفته و بازديد داشته‌ام. چنین شهركی كه در آن كار و تجارت و تفريح و رفاه و ورزش و سلامت در كنار هم دیده شده باشند منحصر به فرد است.
وی گفت: در سفرهای خود به کشورهای مختلف شاهد ایجاد پروژه‌های اینچنینی به صورت پراكنده بوده‌ام، ولی در ایران شاهد تمرکز یک مجموعه ورزشی و تفریحی و اقامتی شدم که در دنیا کم‌نظیر است. تلاش و طراحي اين شهرک قابل تقدير است و من به مديران اين مجموعه تبريک مي‌گویم.
كو آن، از دیگر بازدیدکنندگان این هیات تجاری نیز که مالک چندين شركت پل‌سازي، تله كابين و ساختمان‌سازي و يكي از بلندمرتبه‌سازان كره‌اي است، اجرای این پروژه را ستود و افزود: آماده سرمایه‌گذاری برای اجراي پيست‌هاي اتومبيل‌راني در این منطقه هستیم.
يكي ديگر از بازدیدکنندگان کره‌ای نیز ضمن بازديد از دهكده گلف گفت: مردم كره علاقه خاصي به ورزش گلف دارند و در طول سال آژانس‌هاي مسافرتي تورهاي زيادي در اين خصوص با توجه به شرايط آب و هوا در كشورهاي مختلف برگزار مي‌كنند.
وی افزود: مطمئناً دهكده گلف این منطقه يكي از مكان‌هايي است كه  به دليل مهمان‌نوازي مردم ايران و شرايط خوب آب و هوا، با استقبال كره‌اي‌هاي علاقمند به ورزش گلف مواجه خواهد شد.
در جریان این بازدید مقرر شد در آينده نزديك تعداد زيادي از سرمايه‌گذاران كره‌اي به همراه تيم حاضر براي انجام مراحل بعدي مذاكرات، مجددا به ايران سفر کنند.





امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو